×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
آل سعود حقیقت تفکر وهابیت را در سطح جهان آشکار کرد

“سیرجان خبر” یمن در جنوب عربستان و هم مرز با این کشور می باشد بعد از قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) حمایت مردم این منطقه از قیام زیدبن علی بن الحسین(ع)باعث گردید که به مدت ۱۱۰۰سال زیدی ها در یمن حکومت کنند.

در سال۱۹۶۲عبدالناصر با استقرار ۶۰۰۰۰نیروی مصری در یمن حکومت را از زیدی ها گرفت و به لائیک ها سپرد و در این سال حکومت جمهوری اعلام شد و حکومت شیعیان پایان پذیرفت.

ژنرال علی عبدالله صالح الاحمر پس از کودتا رئیس جمهور یمن شد و پس از فرار صالح عبد ربه منصور هادی جانشین وی شد در زمان حکومت دولت یمن شیعیان در محرومیت کامل فرهنگی بودند و از داشتن حق تاسیس مدارس دینی و برگزاری مراسمات مذهبی همانند جشن عید غدیر محروم بودند توهین به ارزش ها،تخریب مساجد و به آتش کشیدن علنی و قانونی کتبی همانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با هماهنگی دولت یمن و وهابی های سعودی انجام می شد و شیعیان یمن حتی از داشتن یک رسانه محروم بودند.

الحوثی ها همان گروه شیعه زیدی در شمال یمن در استان صعده می باشند این گروه منسوب به بدر الدین الحوثی می باشد. رژیم آل سعود با حمایت آمریکا و همکاری ارتش یمن از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۰ شش جنگ را بر علیه حوثی ها به راه انداختند.

حوداث یمن از زمانی رنگ و بوی خاصی به خود گرفت که بعد از مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان و استعفا عبدربه منصور هادی و فرار به عدن و تغییر پایخت کشور یمن از صنعا به عدن توسط ایشان و همراهی سفارتخانه های برخی کشوره های اروپایی و عربی در انتقال سفارتخانه های خود به عدن اوضاع یمن دستخوش دگرگونی های زیادی گردید

هماهنگی و اتحاد ارتش و احزاب مختلف یمن خصوصا انصارالله(حوثی ها) یمن در مقابل بیگانگان همسایه شمالی این کشور یعنی عربستان را به وحشت انداخت.

یمنی که سالها تحت سیطره آل سعود بوده است اکنون از منظر عربستان آن را از دست رفته می بینند.

با روی کار آمدن ملک سلمان پادشاه جدید عربستان و فرزندش محمد بن سلمان وزیر دفاع جوان و بی تجربه آل سعود که به گفته خود خاندان سعودی دچار خود شیفتگی مفرط می باشد عربستان را وارد باتلاق جنگی خانمان سوز نموده است که به گفته رهبری عظیم الشان انقلاب علیرغم اختلافات زیاد ما با آل سعود در صحنه بین المللی از آنها متانت و وقار در سیاست خارجی دیده می شد که با راه انداختن این تهاجم وحشیانه جنبه توحش آنها بر جنبه متانت و ظاهر سازی غلبه پیدا کرده است که این قطعا به ضرر آنها تمام خواهد شد

دلایل اصلی شکست آنها از رو می باشد که آل سعود به خیال خام خود با عملیات نظامی و بمباران یمن ظرف مدت کمتر از یک هفته مردم یمن را به زانو در می آورند و انقلاب مردمی یمن را از بین برده و دوباره رئیس جمهور مستعفی یمن عبد ربه منصور هادی را به کانون قدرت یمن باز می گردانند.

لذا در اولین گام ائتلاف به اصطلاح عربی در مقابله با یمن را انداختند که بعد از موضع گیری رهبری عظیم شان انقلاب در خصوص این حوادث یکی از اصلی ترین متحدین نظامی آنها پاکستان از همراهی خودداری کرد و پارلمان این کشور با صدور قطعنامه ای موضعی مبنی بر بیطرفی و عدم الحاق به ائتلاف سعودی اتخاذ کرد متحد دیگر مصر به شدد در درون کشورش مورد اعتراض مردم خود قرار گرفت و از همراهی هم جانبه با سعودی ها باز ماند.

در مقابل تجربه حوثی ها در نبرد چریکی و زمینی بینی ریاض را به خاک مالیده است در تحلیل رهبری عظیم شان انقلاب در مقایسه این جنگ با حمله همه جانبه رژیم غاصب صهیونیستی به باریکه ۳۶۰کیلومتر مربعی غزه آنهم با ریختن۳۶هزار تن بمب در ظرف مدت۵۰روز و شکست آنها واقعیات دیگری را آشکار می کند

اولین واقعیت این است که به مراتب ارتش غاصب صهیونیستی از ارتش آل سعود قوی تر و مجهز تر بود و واقعیت دیگر جغرافیایی غزه بسیار کوچکتر از کشور چند میلیون کیلومتر مربعی یمن بود ولی اسرائیل غاصب شکست مفتحضانه ای را شاهد بود که در این امر عربستان این شکست مفتحضانه را از هم اکنون شاهد است.

نشانه دیگر شکست عربستان در این امر این است آنها به دنبال کسب آبرو و جایگاه بهتری در صحنه بین المللی و معرفی خود به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی بودن که با طولانی شدن این جنگ و محقق نشدن اهداف پلیدشان اقدام به کشتار مردم بی گناه و غیر نظامی از زنان و کودکان نموده اند و بیمارستانها، خانه ها ،ورزشگاه ها و زیر ساخت های یمن را نابود می کنند و حتی آتش بس موقت پنج روزه خود را حدود۲۶۰بار نقض نمودند و از ارسال هر گونه کمک بشر دوستانه به مردم مظلوم و بی دفاع یمن خودداری می نمایند آبرو و حیثیت خود را به عنوان مدعیان اسلام ناب و خادم الحرمین در صحنه بین اللمللی بر باد فنا می بینند و حقیقت تفکر و وحوش وهابیت بر همگان در سطح جهان آشکار گردیده است که اگر این امر را ما می خواستیم طی سالیان طولانی از طرق دیگر به دنیا نشان بدهیم قادر نبودیم.

ائتلاف سعودی برای موفقیت و رسیدن به اهداف خود که باز گرداندن عبدربه منصور هادی و خلع سلاح جنبش مردمی انصارالله و ادامه سیطره ظالمانه خود بر یمن می باشد باید در حمله زمینی وارد شود که این امر از هر منظر که بررسی می شود شکست قطعی آنان را رقم خواهد زد.

برای حمله زمینی ۳گزینه پیش روی ائتلاف سعودی می باشد

گزینه اول حمله زمینی به صعده مرکز قدرت جنبش مردمی انصارالله(حوثی ها)می باشد که با تجربه بالا این جنبش در جنگ زمینی و چریکی و تجربه ۶ جنگ بین سالهای ۲۰۰۴ تا۲۰۱۰ وپیروزی در همه آن جنگ ها علیرغم اینکه در آن زمان محدوده انصارالله محدود به استان صعده و بلندی های این استان بود و ارتش یمن در مقابل این جنبش بود ولی امروز ارتش در کنار این جنبش می باشد و پهنه نفوذ این جنبش بیش از ۹۰درصد کشور یمن می باشد.

گزینه دوم حمله زمینی از مسیر تنگه باب المندب که یک آبراه استراتژیگ جهانی می باشد و سهم زیادی از انرژی دنیا از این تنگه عبور می کند و این به هیچ عنوان به نفع کشورهای ائتلاف سعودی که بودجه آنها به نفت گره خورده و آمریکا که منافعش در نفت این کشور ها خلاصه می شود نیست و به مراتب این کشورها بسیار بیشتر از یمن متضرر خواهند شد.

گزینه سوم حمل زمینی از طریق شهر بندری عدن می باشد که کانون تکفیری های القاعده و طرفداران عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن می باشد که با پیش روی های متعدد ارتش یمن و جنبش مردمی انصارالله در این منطقه و تسلط بر بخش های عمده و مهم آن از قبیل بندر و فرودگاه عدن این گزینه هم ملغی می گردد.

شنیده شدن زمزمه های مخالفت مردم در عربستان با این تجاوز و حتی در بین شاهزادگان آل سعودی نوید بخش سرعت گرفتن اضمحلال و سقوط این رژیم خود کامه را می دهد.

یادداشت/محمد حسین شاهمرادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.