×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
اشتغال زایی ۱۵ هزار نفر در طرح‌های توسعه گل‌گهر

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” محمد جلال‌مآب اظهار داشت: در اجرای طرح‌های توسعه گل‌گهر، فاز یک این طرح‌ها شامل دو خط تولید کنسانتره گل‌گهر، یک خط آهن اسفنجی در شرکت جهان فولاد، یک خط تولید آهن اسفنجی در فولاد گل‌گهر و دو خط تولید کنسانتره گهر‌زمین امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: در ادامه طرح‌های در حال اجرا نیز خط سه و هفت تولید کنسانتره شرکت‌های گهر‌زمین و گل‌گهر، گندله‌سازی گهر‌زمین و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شرکت گهر انرژی و ‌خطوط انتقال آب نیز در سال آینده به اتمام می‌رسند که تا‌کنون پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

جلال‌مآب از اجرای طرح‌های فولادی و تولید آهن اسفنجی در منطقه هم خبر دارد و عنوان کرد: امسال عملیات اجرایی پروژه‌های ذوب را آغاز کرده‌ایم که چهار خط ۱٫۵ میلیون تنی ذوب و نورد توسط شرکت‌های توسعه گل‌گهر و جهان فولاد خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین خط ۵۰۰ هزار تنی نورد بردسیر هم توسط شرکت جهان فولاد سیرجان در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

مدیر‌عامل شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان میزان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را در سال جاری ۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت‌: برای مابقی طرح‌های در حا‌ل اجرا تا ۲۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

جلال‌مآب بیان داشت: میزان اشتغال نیروها در بخش‌های تولید و ثابت از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به ۵ هزار نفر و در طرح‌های توسعه از ۳ هزار نفر به ۸ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است که تا پایان طرح‌های توسعه گل‌گهر ۱۵ هزار نفر اشتغالزایی در منطقه ایجاد می‌شود.

وی در مورد انتقال آب به گل‌گهر سیرجان تصریح کرد: انتقال آب از خلیج فارس تا سال ۱۳۹۶ به پایان می‌رسد که آغاز مرحله بهره‌برداری از طرح بزرگ آبی کشور برای صنعت و معدن است.

جلال‌مآب بر استفاده از نیروهای متخصص و بومی تاکید کرد و گفت‌: امروز کشور‌های توسعه یافته از جذب نیرو‌های متخصص غافل نیستند و گل‌گهر هم به دنبال اتخاذ چنین سیاستی است.

وی افزود: اما مهاجر‌پذیری افرادی که توان علمی، فنی و تکنیکی بالایی  دارند، برای شهرستان مزیت محسوب شده و موجب انتقال تجربه می‌شود.

جلال‌مآب اظهار داشت: اگر در جذب نیرو میان متقاضیان رقابت ایجاد نشود، نمی‌توانیم نیروهای با‌کیفیت به مجموعه اضافه کنیم، هرچند در حال حاضر ۸۵ درصد نیروهای این شرکت بومی هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.