×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
اعتراض کارگران گل گهر مقابل فرمانداری

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر”، صبح امروز عده ای از کارگران معدن شماره ۲ گل گهر مقابل فرمانداری سیرجان دست به اعتراض زدند.

این دومین تجمع اعتراضی کارگران مجتمع گل گهر در این هفته است و به نظر می رسد اخراج بی رویه کارگران در این معدن تمامی ندارد.

یکی از معترضان در خصوص علت تجمع خود به خبرنگار ما گفت: ما به دلیل اخراج غیر منتظره تعداد زیادی از نیروهای این معدن اینجا تجمع کردیم که هنوز هیچکس حاضر به پاسخگویی به ما نشده است.

وی بیان کرد: مسئولان شرکت دلیل اخراج را تعدیل نیرو می دانند اما این همه کارگر به یکباره اخراج شوند این پاسخ مناسبی نیست و فرماندار و مسئولان دیگر نیز به بهانه های مختلف از پاسخگویی به کارگران سر باز می زنند.

این کارگر معترض ادامه داد: هر کدام از این نیرو ها حدود پنج الی شش سال است که در این معدن مشغول بکار هستند و این اخراج یک امر نامتعارف است که نماینده اداره کار و فرماندار نیز باید در مقابل این عمل مدیران معدن ۲ گل گهر پاسخگو باشند.

همچنین آذرپیرا رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی سیرجان در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص اخراج کارگران این معدن گفت: معادن ۲ و ۴ گل گهر متعلق به آقای مهدی فر است که پروژه آنها در حال اتمام شدن است و اخراج کارگان هم به همین علت است.

وی ادامه داد: ما گفته ایم که مطالبات پیمانکار تا مشخص شدن تکلیف کارگان پرداخت نشود و امیدواریم یک پیمانکار سر به راه تری برنده مناقصه شود و طبق رایزنی های ما با مدیران مجتمع گل گهر و فرمانداری مقرر شده که حدود ۹۰ درصد از نیروهای پروژه جدید از کارگران اخراج شده انتخاب شوند.

این در حالی است که کارگران معدن شماره ۴ گل گهر نیز هفته گذشته به دلیل اخراج کارگران دست به اعتراض زدند و نیرو های شرکت جهاد نصر نیز روز شنبه هفته جاری در مقابل ادره کار به دلیل اخراج کارگران، عدم پرداخت سنوات و حقوق آنها اعتراض کردند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.