×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان از ۲۴ هکتار آبیاری تحت فشار زیر سطحی در بخش زید‌آباد سیرجان بهره‌برداری شد.

احمد مسعودی رئیس جهاد کشاورزی سیرجان اظهار داشت: آبیاری سیستم قطره‌ای زیر سطحی تنها در شهرستان سیرجان استان کرمان اجرا می‌شود و تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات پسته سیرجان به این سیستم مجهز شده‌اند.

وی هزینه اجرای طرح را ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت‌: از این مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از اعتبارات و تسهیلات بلاعوض بخش دولتی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان نیز کاهش علف‌های هرز‌، کاهش تبخیر آب‌، آبرسانی مناسب به گیاه و درخت‌، جلوگیری از هرز آب و کاهش آفات را از مزایای آبیاری نوین زیر سطحی عنوان کرد.

عباس سعیدی میزان سیستم آبیاری نوین تحت فشار در شهرستان سیرجان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار و در سطح استان بیش از ۶۵ هزار هکتار عنوان کرد و گفت‌: سیرجان ۱۰ درصد کل استان را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز داشت: در سال جاری این سیستم آبیاری با سرعت بیشتری اجرایی می‌شود و تنها راه مبارزه با خشک‌سالی است که بخش دولتی هم به کمک کشاورزان مجری طرح آمده و فرصت خوبی فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بارندگی‌های مناسب روزهای پایانی سال ۹۳ و ابتدای امسال را یک اقبال خوب برای بخش کشاورزی استان دانست و افزود: لازم است کشاورزان برای تغذیه گیاهی و افزایش عملکرد محصول و نقش موثری که کود پس از این بارندگی‌ها در گیاهان و درختان دارد، اقدام به کوددهی کنند.

سعیدی به جذب ۴۰۰ نفر نیروی جوان لیسانس و فوق لیسانس کشاورزی در سطح استان هم اشاره کرد و گفت‌: با توجه به مهم بودن ورود علم و دانش به بخش کشاورزی و تاثیرگذاری مثبت در آموزش کشاورزان، این نیروها به استخدام سازمان استان درآمدند که ۴۶ نفر از آنان سهمیه شهرستان سیرجان شدند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.