×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
اقتصاد مقاومتی انعطاف پذیری در برابر تحریم ها است

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان سیرجان در گفتگوی اختصاصی با “سیرجان خبر” به تشریح جزئیات اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت و معدن در شهرستان سیرجان پرداخت ،که در ادامه بخشی از این گفتگو را می خوانید.

نقش اقتصاد مقاومتی در زمینه صنعت و معدن چیست؟

امروزه عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور اقتصاد وابسته به درآمد های نفتی است که در نگاهی می توان تک محصولی بودن و وابستگی به نفت را ریشه اصلی بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران دانست که در تاکیدات رهبر معظم انقلاب هم فرموده شده است که باید وابستگی به درآمد های نفتی کاهش پیدا کند.

اقدامت انجام گرفته در راستای ورود و فروش قاچاق کالا در شهرستان سیرجان چه بوده است؟

یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در زمینه قاچاق کالا به شهرستان سیرجان انجام گشت های مشترک با واحد کالای قاچاق و دخانیات شهرستان و استان کرمان به منظور جمع آوری کالاهای قاچاق اعم از لاستیک،باطری،مواد آرایشی وکالاهای دخانی بوده است که در مجموع نتایج بسیار ارزشمندی داشته است.

تشکیل پرونده متخلفین و برخورد با این افراد نیز توانسته نقش بسزایی در خصوص عدم ورود قاچاق کالا داشته باشد که تهیه بروشور با موضوع قاچاق کالا و صدور مجوز با همکاری سازمان متبوع در خصوص فروش کالا از جمله اقدامات در خصوص عدم ورود و فروش قاچاق کالا به شهرستان سیرجان بوده است.

اداره صنعت و معدن شهرستان سیرجان در خصوص پوشش سیاست های اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی انجام داده است؟

اقتصاد مقاومتی به منظور محکم بودن، مقاومت، تاب آوری و انعطاف پذیری اقتصاد در برابر تحریم ها و بحران های ایجاد شده می باشد که تلاش هایی که در سطح شهرستان در راستای پوشش سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است  و نتایج آن در آینده گواه این قضیه است.

تلاش در جهت جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و همچنین تکمیل چرخه فولاد در سطح شهرستان از جمله واحدهای در دست احداث در مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر،راه اندازی فولاد اسفنجی جهان فولاد،دعوت از واحدهای مشکل دار جهت رفع مشکل آنها و حمایت از بخش خصوصی،معرفی بیش از ۴۷ واحد از واحدهای تولیدی شهرستان به بانک های عامل جهت استفاده از تسهیلات ایجادی و سرمایه در گردش،بازدید از واحدهای معدنی و صنعتی توسط امام جمعه محترم، نماینده شهرستان، فرماندار و مسئولین ادارات ذیربط جهت رفع مشکلات آنها از جمله قدامات صورت گرفته است.

جذب بیش از یکصد سرمایه گذار جهت مشارکت عمومی و سوق دادن آنها به سمت سرمایه گذاری در بخش های صنعتی و معدنی و حضور بیش از ۲۴ رایزن اقتصادی کشور در شهرستان و بازدید آنها از واحدهای صادراتی جهت تقویت صادرات شهرستان نیز اقدامت این اداره در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده است.

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.