×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
بخشی از ثروت بالقوه کشور در سیرجان در حال تحقق است

به گزارش خبرنگار سیاسی “سیرجان خبر” عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست با مدیران صنایع و معادن شهرستان سیرجان، اظهار کرد: سیرجان یکی از قطب‌های معدنی و صنعتی کشور محسوب می‌شود که با تلاش و کوشش مدیران و مهندسان داخلی گام‌های توسعه را برمی‌دارد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه با توان متخصصان ایرانی بخشی از ثروت بالقوه کشور در شهرستان سیرجان در حال تحقق است، افزود: تبدیل سرمایه‌های بزرگ به سرمایه‌های بزرگ‌تر باید از طریق چرخه تولید محقق شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه معدن یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های تولید است، گفت: معدن ابتدای زنجیره تولید است و به دنبال آن سایر حلقه‌ها خلق می‌شود تا به افزایش ثروت و سرمایه بیانجامد.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه امروز در بازدید از پروژه‌های مختلف مجتمع‌های گل‌گهر، سنگ آهن و فولاد سیرجان، شاهد شکوفایی این صنایع به دست متخصصان و مهندسان داخلی بودیم، گفت: اینکه بخش اعظم این صنایع در داخل و با سرمایه‌های کشور جمع می‌شود، همان اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه کمک به تولید و خلق ثروت کمتر از عبادت نیست، تصریح کرد: امیدواریم با تاسیس چنین واحدهای صنعتی و معدنی عقب ماندگی‌های تاریخی در حوزه توسعه کشور جبران شود.

وزیر کشور با بیان اینکه همه مناطق ایران دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند، اظهار کرد: باید این ظرفیت‌ها بارور شوند تا توسعه متوازن در کشور شکل گیرد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه باید آثار توسعه در هر منطقه در مرحله نخست در همان منطقه بروز و ظهور کند، بیان کرد: باید این صنایع در ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و ایجاد صنایع تکمیلی و جانبی در همان منطقه ملموس باشد تا از این طریق یک ارتباط بین آن صنعت و مردم بومی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه در پیش از انقلاب در بخش‌هایی از کشور از جمله آبادان صنایع و معادن توسعه پیدا کردند، اما آن توسعه در منطقه ملموس نبود، افزود: در این شرایط یک گسست و مخالفت بین بهره‌وران و مردم ساکن در حاشیه صنایع و معادن شکل می‌گیرد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید در مرحله نخست مردم بومی از مزایای صنایع بهره‌مند شوند، بیان کرد: باید چندین پیوست از جمله در حوزه اجتماع، زیست محیطی، سلامت کارکنان و قدرت رقابت محصولات ایجاد شود تا از این طریق صنایع به بهره‌وری بالاتر و رشد و توسعه روزافزون برسند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در کشور از جمله در استان کرمان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف وجود دارد، اظهار کرد: باید در صنایع مختلف بهره‌وری را افزایش داد و توان ایجاد رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: به زودی نشست مشترک استانداران استان‌های مرتبط با صنایع و معادن در وزارت کشور برگزار می‌شود تا از این طریق مسائل و مشکلات مشترک بین این استان‌ها حل و فصل شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.