×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
بعضی ها همچنان چشم امیدشان به ارتباط گیری با اردوگاه کفر است

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و دفاع “سیرجان خبر” حجت الاسلام جوشقانی، مسئول بنیاد تفحص سیره شهدای قم شامگاه گذشته در دومین یادواره شهدای روحانی شهرستان سیرجان گفت: شهدای عزیز روحانی که در محفل آنان جمع شده ایم تربیت شده ی مکتب امام خمینی اند. آنچه خوبان همه دارند در وجود امام خمینی (ره) یکجا جمع شده بود. کسی که حجت خدایی و بینش الهی دارد، در مسیر خدا سختی ها، نقص ها و مصائب برایش آسان می شود.

وی افزود: امام خمینی (ره) با دیدگاهی ژرف نگر نقشه ای را که از طرف اهل بیت (ع) برای بستر سازی حکومت جهانی امام مهدی (عج) در دست داشت را تحقق بخشید.

جوشقانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بالغ بر ۴۵۰۰ شهید روحانی دارد ادامه داد: ما در جنگ چیزی بالغ بر ۵۰ شهید روحانی فرمانده لشگر داریم که از فرماندهان تیپ و گردان گرفته تا فرمانده محور در میان این شهدای عزیز دیده می شود.

وی تصریح کرد: هجرت معانی و مفاهیم مختلفی دارد: هجرت به معنای کوچ کردن از وطن، هجرت از گناه، پلشتی ها و پلیدی ها بسوی پاکی ها و معرفت و هنر شهدای عزیز ما جدایی و دل کندن از همین ها بود.

مسئول بنیاد تفحص سیره شهدای قم اضافه کرد: شهادت انتخاب است، اتفاق و حادثه نیست، شهادت رزق کریمانه خداست و روزی هر کسی نمی شود. شهید همدانی نمونه تمام معنای یک شهید است، او کسی است که در تمام میادین هشت سال دفاع مقدس حضور داشته است، در جبهه سخت و نرم بعد از انقلاب ۳۷ سال جنگید، بیشتر از ۵۰ عملیات را فرماندهی کرد؛ با این حال می گفت: من شاگرد تنبل این دفاع مقدس ام، این همه خضوع از کجا آمده است ؟ حال میبینیم عده ای که برای این انقلاب تب هم نکرده اند با گستاخی و ادبیاتی سخیف خود را صاحب و وامدار این نظام و انقلاب می دانند. معنای سوم هجرت پر کشیدن ازین خاکدان دنیا بسوی ابدیت جاودان است.

وی با اشاره به اینکه شهید قنوتی اولین شهید روحانی در مقاومت خرمشهر است گفت: وقتی بعثی ها او را محاصره کردند او با تمام وجود فریاد زد: مرگ بر صدام و بعثیها جمجمه اش را سوراخ کردند و زنده زنده او را سوزاندند!

جوشقانی اضافه کرد: طلبه شهید صالحی خوانساری که من با داماد و فرزندش هم دیداری داشتم، شهیدی کم نظیر بود، فرزند ایشان تعریف می کرد که وقتی برای مراسم هفتم پدرم رفتیم خواهر هفت ساله من کارنامه خود را آورده بود تا پدر امضا کند، بچه شب را با غصه می خوابد شب پدر به خوابش می آید که غصه نخور خودم برایت امضا می کنم، صبح که بیدار می شود می بینند امضای خود شهید پای کارنامه است. دو کارشناس از خارج جوهر امضا را بررسی کردند گفتند این جوهر از جنس جوهرهای دنیایی نیست، لذا معروف شد به امضایی از بهشت! این شهدای روحانی از میان همه مشاغل عالم بهترین را انتخاب کردند.

وی در ادامه افزود: دو انتخابات بزرگ مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در راه است، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در آخرین سخنرانی خود درد و دل ها را بازگو کردند. اما بعضی ها همچنان چشم امیدشان به ارتباط گیری با اردوگاه کفر است. لبخند فریبکارانه آن نا نجیب ها را باور می کنند؛ مگر کشورهایی که سالیان سال است با آمریکا هم پیمان اند مشکلاتشان حل شده که اینها می گویند بعد از برجام تابوی تحریم ها شکست؟

امام دو کلمه در صحیفه نور دارد که از سایرین پررنگ تر است ۱) به فرموده خدا ما در هر امتی حجتی فرستادیم که رنگ خدا را پررنگ تر کند، رنگ خدا، رنگ حجاب و رنگ ارزشها باید دغدغه ما باشد. اگر ما فقط به فکر منافع حزبی خود باشیم چگونه جواب خون شهدا را بدهیم ؟ واژه دوم که پررنگ تر از سایرین است واژه طاغوت و آمریکا است. امام را در جهان به روح سلطه ستیزی و استکبار ستیزی می شناسند. چرا برخی گمان می کنند اگر با آمریکا کنار بیاییم کشور گلستان می شود. مگر ترکیه کشور دوست و هم پیمان آمریکا نیست ؟ چرا جزء ۵ کشور اول بدهکار دنیااست ؟ اما ما با وجود تحریم امروز در بسیاری از علوم همچون نانو، فناوری موشکی و غیره سرآمد هستیم.

درست است که امروز با وجود منافقینی که در نظام رسوخ کرده اند، انقلاب در خطر است؛ اما هر کس که در این انقلاب ثبات قدم نداشته باشد، خود قرآن فرموده: نگران نباشید خدا یاران خودش را می آورد.

حجت الاسلام جوشقانی اضافه کرد: شهید روحانی مصطفی صدرزاده کسی است که با شناسنامه روحانی خود را معرفی می کند. او فرمانده گردان و شهید مدافع حرم می شود! او کسی است که در جریان عاشورای فتنه ۸۸ تنها به جرم پوشیدن لباس عزای امام حسین علیه السلام از نانجیب های فتنه گر کتک می خورد. شهید ابوترابی کسی است که کمترین شکنجه اش این بود که بعثی ها میخ داغ در سرش فرو می کردند و او تاب می آورد.

 

وی در پایان با اشاره به اهمیت راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال تصریح کرد: مردم شریف و ولایتمدار ایران در ۲۲ بهمن، بار دیگر اطاعت پذیری خود را از مقام عظمای ولایت به عالمیان نشان دهند و حافظ خون و آرمان های شهدای روحانی و سایر شهدای این نظام و انقلاب باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.