×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
تعرفه خدمات نسل سوم همراه اول و ایرانسل

“سیرجان خبر” شکست انحصار طولانی مدت اپراتور سوم ارتباطی با نام رایتل، کشور را وارد فاز جدیدی از رقابت بر سر خدمات نسل‌های سوم و بالاتر که ارتقای سرعت و کیفیت سرویس‌های صوتی شاخصه اصلی آنهاست کرده و اپراتورهای اول و دوم ارتباطی را برای دریافت پروانه خدمات این نسل‌ها منتظر گذاشته است.

ایرانسل هم‌اکنون با مجوز اولیه‌ای که در دست دارد، سرویس‌دهی آزمایشی بر روی رنج ۳G را آغاز کرده اما همراه اول همچنان با رگولاتوری جلسه می‌گذارد و مدام از سوی مسئولین ارتباطی بدون ورود به جزییات بیشتر گفته می‌شود که مذاکرات با این اپراتور خوب پیش می‌رود.

حال با تکیه بر قطعی شدن مذاکرات با یکی از اپراتورها برای دریافت پروانه خدماتی نسل‌ سوم و همچنین سپری شدن دوره آزمایشی ایرانسل، باید منتظر دست به جیب شدن اپراتور دوم برای پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان حق امتیاز ارتقاء‌ پروانه باشیم.

وزیر ارتباطات قرار است که پروانه این نسل را در هفته دولت که از روز گذشته آغاز شده است، واگذار کند.

اما موضوعی که در این فاصله ارتقای پروانه اتفاق افتاده و بعضی‌ها را به فکر واداشته، این است که با آغاز به کار نسل‌های جدید ارتباطی، نرخ خدمات نیز تغییر کند و طبعا چون روال تعرفه اپراتورها همواره افزایشی بوده، این بار نیز با افزایش تعرفه‌ها روبرو شویم.

البته هنوز جای نگرانی نیست زیرا وزیر ارتباطات ورود زود هنگام به این موضوع داشته و پیش از این عنوان کرده بود که تعرفه استفاده از خدمات نسل‌های سوم و بالاتر در حوزه صوت و مکالمه همان تعرفه‌‌‌ای خواهد بود که تاکنون اپراتورها از مشترکان دریافت می‌کردند.

وی همچنین درباره نرخ دیتا نیز گفت: در مورد خدمات دیتا نیز اپراتورها موظف به اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات هستند که تاکنون اپراتور رایتل نیز این خدمات را ارائه داده است.

امید می‌رود که همین رویکرد با ارائه پروانه رسمی به اپراتورها نیز لحاظ شود و مجددا در پی درخواست اپراتورها برای افزایش تعرفه‌های ارتباطی شاهد منفعلانه عمل کردن رگولاتوری نباشیم.

طبق مصوبه ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که مربوط به تاریخ ۲۵/۱۲/۹۲ است، تعرفه پایه یک دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دائمی ۴۹۹ و سقف آن ۵۹۹ ریال است.

سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های اعتباری نیز ۸۹۹ ریال است.

سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه بین شبکه‌ای از تلفن همراه به مقصد شبکه تلفن ثابت-همراه برای سیم‌کارت‌های دائمی ۶۲۵ و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۹۳۷ ریال است.

تنها تفاوتی که به نسبت نرخ‌های سابق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل دیده خواهد شد، هزینه‌های دیتا است که در نسل سوم باید کاهش یابد.

تعرفه اینترنت کنونی برای مشترکان همراه اول در ساعات اوج روزهای عادی ۴ ریال و در ساعات غیراوج یک ریال است.

این در حالیست که تعرفه اینترنت ایرانسل هم برای مشترکان دائمی و اعتباری در ساعات اوج ۵ ریال و در ساعات غیر اوج یک ریال است.

اما با نسل سومی شدن این اپراتورها، تعرفه باید به نیم ریال کاهش یابد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.