×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
توسعه سیرجان نامتوازن است/حلقه های بین اداره ثبت و مسکن منجر به زمین خواری میشود/میراث فرهنگی سیرجان واجب فراموش شده است

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی “سیرجان خبر”  فرماندار سیرجان در نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت گفت: امسال ۷۵ در صد تخصیص اعتبارات عمرانی داشتیم که نسبت به دولت گذشته کاهش داشته است و اولویت اصلی اتمام پروژه های نیمه تمام است.
مکی آبادی بیان کرد: اگر معضل اشتغال در جامعه حل شود بسیاری از دادگاه های ما خلوت خواهد شد و در این حوزه سراغ بخش خصوصی رفتیم که  بیش از ۲۰۷۰ میلیار تومان در قالب ۲۶ طرح در مثلث توسعه مطرح شده است و می تواند برای ۳۵۰ نفر شغل ایجاد کند.
مکی آبادی ادامه داد: سامانه رصد استان هر ساله میزان اشتغال زایی را برای شهرستان ها مشخص می کند امسال سیرجان در تعهدات خود فراتر رفته و ۱۴۴ درصد ایجاد شغل داشتیم و رتبه اول اشتغال زایی در استان را کسب کردیم.
فرماندار سیرجان با اشاره به موضوع پروژه انتقال آب گفت: پشت قضیه انتقال آب یکسری منافع شخصی بود که قطع شد. ما برای انتقال آب خطوط قرمزی تعیبن کردیم که باید عملی شود از جمله این موارد این است چاه های صنعت باید در زمینه شرب مورد استفاده قرار نگیرند، چاه جدیدی حفر نشود و چاه های خریداری شده به سفره آب زیر زمینی ضربه نزند.
معاون استاندار کرمان افزود: توسعه سیرجان نامتوازن است ما در بسیاری از بخش ها مثلت توسعه داشتیم اما در بخش های دیگر برنامه ریزی انجام نشده است و این شکل زیر ساختی می خواهد تا عقب ماندگی ها جبران شود.
مکی آبادی عنون کرد: باید عرضه مسکن صورت گیرد ما با تحویل زمین مخالفیم چند تعاونی در همین راستا تشکیل شده است که مسکن های  آپارتمانی در اراضی ملک زاده ساخته شود و زیر صد میلیون به فروش برسد.
فرماندار سیرجان اولین موضوع را در بحث خشکسالی اطلاع رسانی دانست و عنوان کرد: در شهرستان سیرجان ۳۵۰ کنتور هوشمند نصب شده است. ما اولین شهرستانی هستیم که سند کشت و همیاران آب را دنبال کردیم.
معاون استاندار، بیمارستان سیرجان را عامل رفع مشکلات درمانی شهرستان خواند و تصریح کرد: جای نگرانی است که دانشکده علوم پزشکی سیرجان مستقل نشده است زمانی که فله ای دانشگاه های علوم پزشکی را مستقل می کردند این  قضیه در سیرجان اتفاق نیفتاد.
مکی آبادی اضافه کرد: بیمارستان ۲۲۰ تخت خوابی دولتی می ماند اما در کنار آن از توان بخش خصوصی استفاده می شود، در این خصوص نیز کارگروهی تشکیل می شود و هرچه را خیر و صلاح مردم باشد در نظر گرفته خواهد شد.
مکی آبادی اظهار داشت: شناسایی اراضی دولتی بصورت چراغ خاموش اجرا شد و حلقه هایی که بین اداره ثبت و مسکن وجود داشت منجر به زمین خواری می شد.
معاون استاندار در پایان یادآور شد: میراث فرهنگی در سیرجان واجب فراموش شده است، ما در ابتدای کار در سیرجان اداره ای بنام میراث فرهنگی نداشتیم اما پس از مدتی این اداره یک شکل منسجم به خود گرفت و اکنون طرح مطالعاتی میراث فرهنگی در سیرجان آغاز شده است و برای همه این ها برنامه داریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.