×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
جزئیات برداشت ۲/۵ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی/لبخندهای شیطانی عاملی برای شکست ایران در مذاکرات هسته ای

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،تنها ۲ روز از مذاکره ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا می گذرد ، در این دیدار کری بیان کرد بانک های اروپایی و آمریکایی هیج محدودیتی برای ارتباط با ایران ندارند.

تناقض گویی یانکی ها به اندازه است که روز گذشته روسای برخی بانک های اروپا در مصاحبه هایی اعلام کردند که اعلامیه شفاهی آمریکا را نخواهند پذیرفت چرا که بانک های همکاری کننده با ایران جریمه شدند.

عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: متاسفانه معاون وزیر امور خارجه ما صراحتا در شبکه ۲ سیما در مقابل دیدگان میلیون ها ایرانی همانند سخنگوی کاخ شفید از آمریکا دفاع کرده و می گوید تحریم های حال حاضر خارج از برجام است و در این مورد توافقی صورت نگرفته است.

وی افزود: عراقچی در پاسخ به این سوال مجری برنامه مبنی بر مجاز دانستن این تحریم ها عنوان کرد، ما این تحریم ها را غیر مجاز می دانیم چرا که مقام معظم رهبری فرموده اند نباید تحریم جدیدی علیه ایران وضع شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: بی اساس این مقدمه می توان نتیجه گرفت که نمایندگان ایران در مذاکرات خطوط قرمزی که رهبر انقلاب مشخص کرده بودند را زیر پا گذاشتند.

لبخندهای شیطانی عاملی برای شکست ایران در مذاکرات هسته ای

شیخی اذعان داشت: هئیت مذاکره کننده ایرانی متاسفانه گول لبخندهای ظاهری را خوردند و قرارها را شفاها گرفتند اما آمریکا کتبا زهر خود را بر پیکره برجام و اتفاقاتی که قرار است در آینده رخ دهد ریخته که نشان از ساده لوحی تیم ایرانی دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت :دولت یازدهم هنگام توافقات برجام می توانست یک بند را اضافه کند تا دولت آمریکا و خزانه داری آن نتوانند به سرمایه های ایران دست درازی کنند اما این کار را نکرد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کردیم که چنین اتفاقاتی صورت گیرد همچنین بارها رهبر انقلاب فرمودند به این مذاکرات خوش بین نیستم اما مانع شما برای مذاکره نمی شوم متاسفانه این تیم مذاکره به زعم خود معامله ای را با آن لبخندها به عنوان برد – برد انجام داده اند اما در عمل چیزی به جز برد آمریکا و باخت ایران نداشت.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: متاسفانه دولت به جای پاسخ دادن و گشتن به دنبال راه حلی برای باز گرداندن این پول ها سعی دارد با فرافکنی و فرار از پاسخگویی و کارهای اشتباهی که انجام داده اذهان عمومی را مشوش کند.

شیخی تصریح کرد: متاسفانه این دولت هر کار اشتباهی را که انجام می دهد به گردن دولت قبل می اندازد و  تنها مربوط به مصادره ۲ میلیارد دلار نیست و در جریان برداشت ۲/۵ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی هم بدین شکل عمل کرد.

جزئیات برداشت ۲/۵ میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی

وی افزود: در زمان هیئت امنای قبلی صندوق توسعه ملی مبلغ ۲/۵ میلیارد دلار برای کمک به دولت تازه تاسیس یازدهم تصویب شد تا بتواند کالاهای اساسی را برای تنظیم بازار و تامین نیاز مردم فراهم کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد: در آن زمان دولت تازه تاسیس شده جو سنگینی علیه این هیئت امنا به راه انداختند و آن ها هم از نظر خود برگشتند ، نهاوندیان مسئول دفتر روحانی در نامه ای که به گفته وی به اصرار شخص رئیس جمهور نوشته شده که خواهان استفاده از ۲/۵ میلیارد دلار است و متعهد می شود زمانی که  این مبلغ نقد شد نقدینه آن را به صندوق باز گردانده شود.

شیخی ادامه داد: بخشی از این پول به جهاد کشاورزی داده شد تا ساختمان های جدید بنا کند و بعد از گذشت ۲ سال تا کنون این پول به صندوق توسعه ملی برگردانده نشده است.

وی اشاره کرد: در حال حاضر روزنامه های زنجیره و اشخاص وابسته به دولت در تلاش هستند تا این مشکل را نیز همچون سایر مشکلات بر گردن دولت قبل بیندازند.

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار داشت: در زمان دولت خاتمی  ۲میلیارد دلار از درآمد کشور صرف خرید اوراق قرضه شد و هیچ ارتباطی هم با دولت نهم و دهم نداشت و اکنون آمریکا همین ۲ میلیارد دلار را مصادره کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.