×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
حذف نماد انرژی هسته‌ای و حدیث پیامبر(ص) در طرح جدید اسکناس ۵ هزار تومانی+تصاویر

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از  راه دانا، طرح جدید اسکناس ۵۰۰۰ تومانی با موضوع سر در دانشگاه تهران رونمایی شد و احتمالا در بهار سال ۱۳۹۴ منتشر می‌شود.

 

اگر چه گفته می شود به مناسبت هشتادمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، که رییس کل و قائم مقام بانک مرکزی و چند تن از وزراء از جمله طیب‌نیا- وزیر امور اقتصادی و دارایی- حضور داشتند، از طرح جدید اسکناس پنجاه هزار ریالی نیز رونمایی شد، اما با توجه به طرح جدید و حذف طرح قبلی شائبه های زیادی در خصوص اقدامات پشت پرده دولت به وجود آمد.

 

طرح قبلی که تصویری از سرزمین ایران با یک نماد هسته ای بود در حاشیه خود سخنی از پیامبر(ص) را مبنی بر اینکه دانش اگر در ثریا هم باشد مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت، نشان می داد.

 

در حقیقت مسئولان بانک مرکزی با حذف این سخن از پیامبر و نماد هسته ای تنها عکس سر در دانشگاه تهران را جایگزین آن کردند که در این طرح سر در دانشگاه تهران به رنگ بنفش که رنگ انتخاباتی دولت یازدهم است به چشم می خورد.

اسکناس جدید با رنگ انتخاباتی دولت یازدهم

در شرایط فعلی که توهین به پیامبر از یک سو و روند مذاکرات هسته ای از سوی دیگر در جریان است، حذف سخنی از پیامبر و نماد هسته ای از روی اسکناس ها نه تنها کار شایسته ای نبوده، بلکه این شائبه را به وجود می آورد که دولت به دنبال تعامل بیشتر با شیطان بزرگ یعنی آمریکا هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.