×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ایستادگی در مقابل استکبار جهانی است

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سید محمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز این هفته اظهار داشت: امروز استکبار جهانی و دشمنان ایران از حضور ملت در تمام صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی شکست خورده‌اند و اقتدار نظام و کشور ایران در اصل حضور و بصیرت است.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن یعنی ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی، آمریکا و همه دشمنانی است که نمی‌توانند این شکوه، عظمت و پیشرفت را در کنار ملت ایران ببینند

حسینی با تبریک دهه فجر و سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: امام راحل که بنیانگذار جمهوری اسلامی است که با توکل بر خدا، اخلاص، تقوا و داشتن روحیه شجاعت توانست قیام کند و با هدف احیای اسلام ناب محمدی (ص) و امر به معروف و نهی از منکر حرکت کرد و مردم نیز این رهبر بزرگ را همراهی کردند و انقلاب به پیروزی رسید.

امام جمعه سیرجان بیان داشت: در روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان استکباری و آمریکا بنای توطئه و مخالفت را برداشتند، اما این ملت همچنان در مقابل هر توطئه ایستاد تا امروز سربلند و مقتدر در جهان بماند و به لطف خدا این امر محقق شد و این روند ادامه دارد.

وی با بیان بخشی از خدمات و پیشرفت‌های ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب افزود: چه کسانی نمی‌دانند که با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها پیشرفت‌های علمی، عمرانی، نظامی، هسته‌ای و فناوری حاصل شد و امکانات رفاهی حتی در روستاها مهیا شد.

حسینی تصریح کرد: در همین شهر سیرجان با نگاهی اجمالی به زمان ستم‌شاهی، اکنون شاهد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و علمی، خطوط هوایی و راه‌آهن، برق و محورهای آسفالته در شهرها و روستاها، آبرسانی، کشاورزی،  تجارت، صنعت و پیشرفت در همه بخش‌ها به برکت نظام جمهوری اسلامی هستیم و ما باید قدردان نعمت انقلاب و نظام اسلامی باشیم.

خطیب جمعه سیرجان با ذکر نام شهید خلیل اصغری نخستین شهید دوران انقلاب که به دست مزدوران شاه و هنگام تظاهرات مردم در سال ۵۷ به شهادت رسید، ابراز داشت: شهدا ما را به وظیفه خود فرا می‌خوانند.

وی تاکید کرد: امروز حاکمیت ارزش‌ها خواسته همه شهداست و تلاش برای جابه‌جایی خطوط اصلی انقلاب که در حقیقت امام راحلمان آنها را ترسیم کرده، محکوم است و ما وظیفه داریم، پایبند به اصول امام خمینی (ره) باشیم و ایستادگی در برابر استکبار از این اصول است.

حسینی با تبریک پیروزی ارتش و مقاومت  سوریه ادامه داد: مخالفان سوریه هدفشان خدمت به مردم سوریه نیست و این‌ها در دامن استکبار برای خدمت به آمریکا، رژیم صهیونیستی و نابودی ملت سوریه تلاش می‌کنند.

وی عنوان کرد: و امروز کسانی دم از حقوق ملت سوریه می‌زنند که با شنیدن پیروزی و پیشرفت ارتش و مقاومت سوریه میز مذاکره را ترک کردند، اما باید گفت، ملت سوریه پیشگام استقلال و آزادی خود از چنگال تروریست‌ها هستند و آزادی شهرهای نبل و الزهراء پس از چهار سال محاصره نشان از اقتدار مقاومت مردم سوریه و ریشه‌کن شدن تروریست‌ها و مخالفان ملت سوریه است.

امام جمعه سیرجان با محکوم کردن سکوت مجامع بین‌المللی در کشتار مردم در سوریه، نیجریه، عراق و یمن اضافه کرد: در نیجریه ۸۶ نفر را سوختند و هیچ سازمان یا مقام بین‌المللی صدایش در نیامد، اما اگر تروریستی کشته شود، همگان را محکوم می‌کنند و این ننگی است بر سازمان‌های مدافع حقوق بشر که نظاره‌گر ظلم و جنایات در کشورهای مظلوم و مردم ستمدیده هستند.

وی رزمایش نیروی دریایی را ستود و گفت: دلاورمردان ما مقتدرتر از همیشه مدافع کشور و نظام اسلامی هستند و پرواز پهباد شاهد ۱۲۹ هم جای تبریک و خوشحالی ملت ایران است که امروزه به کوری چشم دشمنانی که می‌خواستند، ملت ایران همیشه در چنگال استعماریشان باشد، پیشرفت‌ها و طرح‌ها یکی‌یکی رونمایی می‌شود و موجب افتخار ایرانیان و نگرانی دشمان است.

حسینی در خطبه اول به سبک زندگی اسلامی و شکرگزاری از نعمت‌های خداوند بر اساس نامه ۶۱ نهج‌البلاغه پرداخت و وجود نعمت‌های مادی و معنوی را برای بندگان خدا اعم از فرزند، همسر، رزق و روزی، همسایه خوب و دوستان شایسته، رهبری و حاکمیت دینی را از نعمت‌های بزرگی عنوان کرد و افزود: باید برای شکر در برابر خداوند قدردان آنها بود.

وی گفت: خاموش کردن باطل و زنده کردن حق از سفارشات امام علی (ع) هست و باید در هر برهه از زمان به آن توجه کرد و ملت ایران در سال ۵۷ ندای حق را زنده کرد و در هر زمانی باید مواظب این کلام مولای خود باشیم و امروزه هم این ملت هر ندای باطل را خاموش می‌کند و حق را زنده نگه می‌دارد.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.