×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
حوزه علمیه سفیران هدایت در سیرجان افتتاح شد

به گزارش“سیرجان خبر” طی مراسمی حوزه علمیه سفیران هدایت سیرجان همزمان با میلاد کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام محمد‌حسین حق‌جو استاد اخلاق حوزه علمیه قم در این مراسم گفت‌: هدف و فلسفه تشکیل سفیران هدایت مباحث فرهنگی و ارزش‌گذاری در جامعه است و این هدف در مراحل مختلف باید توسط طلاب این حوزه‌ها انجام شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود‌: در این حوزه‌ها نیازهای فرهنگی سنجیده و با برنامه‌ریزی تامین می‌شود‌.

حق‌جو اظهار امیدواری کرد‌ با حمایت مردم و مسئولان شهرستان امکانات فعالیت بیشتر حوزه فراهم شود تا نیازهای فرهنگی را تامین کند.

وی گفت: فعالیت حوزه‌های سفیران بیش از ۱۰ سال آغاز شده و تاکنون ۱۸۰ حوزه سفیران در سطح کشور فعال است و تعداد زیادی هم فارغ‌التحصیل شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمد‌علی ارجمند رئیس حوزه سفیران سیرجان اظهار کرد: با افتتاح این حوزه ۳۲ نفر از طلاب سیرجانی مشغول به تحصیل شدند، همچنین استان کرمان شهرستان‌های بم، رفسنجان، عنبر‌آباد و سیرجان و بخش شهداد دارای حوزه‌های هدایت هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که با فعالیت این حوزه‌ها و هماهنگی مسئولان مشکلات فرهنگی سیرجان برطرف شود.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز گفت‌: هدف از راه‌اندازی حوزه‌های سفیران هدایت، تامین ائمه جماعت مساجد در مناطق بوده است و بر اساس درخواست مسئولان و مردم این طرح توانست طلاب توانا را در کمترین زمان ممکن تربیت کند.

وی افزود‌: مدت ۱۰ سال است که تشکیل و فعالیت حوزه‌های علمیه سفیران توسط شورای عالی حوزه علمیه قم به تصویب رسیده و اقدامات خوب و مناسبی برای مسائل فرهنگی و ائمه جماعت مدارس دارد.

حجت‌الاسلام حسین الله‌وردی مدیر مرکز حوزه‌های علمیه استان کرمان گفت‌: در سیرجان بیش از ۲۰۰ طلبه خواهر و برادر در حوزه‌های علمیه حضور دارند.

وی افزود‌: سیرجان از شهرستان‌های با‌سابقه در تشکیل حوزه‌های علمیه است، اما نتوانسته در بعد کمی و کیفی رشد داشته باشد و اخیراً حرکت‌های خوبی را برای ساخت حوزه علمیه آغاز کرده است.

لازم بذکر است حجت‌الاسلام محمد‌علی ارجمند به عنوان مسئول حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق (ع) سیرجان منصوب شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.