×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
خواص نباید نظرشان را بر ولی الله تحمیل کنند/اولین اصل ولایت مداری شناخت درست از ولی الله است

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از کلوت،حجت الاسلام علی سعیدی نماینده  ولی فقیه در سپاه پاسداران ، در جمع پاسداران کرمانی ، گفت : جریان شناسی ولایت مداری مقایسه ای عصر علوی و نبوی با  دروه ای که ما در آن زندگی می کنیم مرتبط است .

وی افزود : در بین آزمون هایی که بشر در برابر تکالیف الهی داشته دو آزمون از اهمیت بیشتری برخوردار است و با کمال تاسف بشر در این دو آزمون کمترین نمره را گرفته است .

سعیدی آزمون های ولایت مداری و عمل به تکالیف و شریعت را از جمله این آزمون ها برشمرد و خاطر نشان کرد ؛چه خواص و چه مردم عادی در این دو زمینه با توفیقات کمتری مواجه بودند .

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسدران عنوان کرد : در همه مراتبی که ولایت کاربرد دارد یک پیوندی بین فرد و مولایش وجود دارد که از لحاظ عمق،گستره و زمان متفاوت است .

وی با اشاره به اینکه سلسله مراتب نظام هستی ، ولایت ذاتی است ؛ اظهار داشت: در هر دوره‌ای ، کانال ارتباط مردم با ذات باریتعالی ولایت است؛ گاهی تبلور ولایت الهی در چهره نبی است و گاهی در چهره امام یا ولی فقیه نمایان می شود.

سعیدی افزود : پیامبر اعظم (ص) ، امام معصوم و ولی فقیه در یک سری اصول زیر بنایی مشترک هستند که عدم توجه ما به این اصول از مشکلات جامعه امروزی است .

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران  اشتراک در وظائف ، همسانی در حجیت و اعتبار ، همسانی در اختیارات و اشتراک در تبعیت را از اصول مشترک بین پیامبر و امامان معصوم و ولی فقیه زمان دانست و گفت :  امت نوح رو سیاه ترین امت ها در تاریخ است.

وی تصریح کرد : امت آخر الزمان در جریان شهادت امام حسین (ع) بدترین آزمون را از خود نشان داد و ما نیز در این دوره در یک آزمون سختی قرار گرفته ایم که باید کاملا هوشیارانه عمل کرد .

سعیدی با تاکید بر ضرورت پایبندی به اصول ولایت مداری ؛ اظهار داشت : صرف ایمان آوردن و اعتقاد زبانی کافی نیست و اگر ولایت مداران به این اصول پایبند نباشند قطعا سقوط خواهند کرد.

اولین اصل ولایت مداری شناخت درست از ولی الله است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان داشت : اولین اصل ولایت مداری شناخت درست از ولی الله است ، برای خدا مردم زمان پیامبر با مردم زمان حال در یک درجه هستند ، یعنی تکلیف و آزمونی که خدا برای هر دو گروه در نظر گرفته یکسان است .

وی دومین اصل ولایت مداری را استمرار بر ولایت دانست و افزود : پایبندی فرد به نماد ولایت ، از هنگام ورود به عرصه تکلیف تا پایان عمرش باید استمرار داشته باشد؛یعنی اگر کسی ولایت امام خمینی (ره) را پذیرفت و اطاعت کرد، باید بعد از ایشان نیز ولایت امام خامنه‌ای  را  بپذیرد.

در زمان ما  متاسفانه برخی از خواص دچار انحراف و خطا شده‌اند

سعیدی تاکید کرد :  این اصول ، فرازمانی است و اختصاص به زمان خاص ندارد، در گذشته این اشتباهات در بین خواص تکرار شده است و در زمان ما هم متاسفانه برخی از خواص دچار انحراف و خطا شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت : توام بودن تولی و تبری یکی دیگر از اصول ولایت مداری است ، در بدن انسان یک قلب بیشتر نیست و آن قلب یا جای ولایت الهی است یا غیر الهی؛ بنابراین این دو نمی‌توانند در کنار هم باشند، قلبی که جایگاه خدا است نمی‌تواند با جریاناتی که در مقابل ولایت فقیه قد علم می‌کنند، کنار بیاید .

مشکل و چالش اصلی در بحث ولایتمداری سازش با همزمان با اصولگرایان و اصلاح طلبان است

وی مخلوط شدن حق و باطل ، تضعیف محور ولایت ، تهدید و تحیر مردم و بروز اختلافات و چند قطبی شدن  را از پیامدهای ولایت مداری بدون تبری دانست و افزود : مشکل و چالش اصلی در بحث ولایتمداری این است که یک عده پیشکسوت و ریش‌سفید، از یک طرف با اصولگرایان سازش می کنند و از طرفی دیگر با اصلاح طلبان و هر دو را نوازش می‌کنند، که از این افراد در تاریخ اسلام مانند ابوموسی اشعری و اساله ‌بن زید، زیاد داریم.

در حال حاضر از طلحه ها و زبیر های زمان خود غافل شده ایم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه مسلمان کسی است که هم به گذشته و هم به حال توجه کند ؛ تصریح کرد : ما هر روز در زیارت عاشورا به یک عده لعن می فرستیم ولی در حال حاضر از طلحه ها و زبیر های زمان خود غافل شده ایم .

وی افزود : تعبد همه جانبه نسبت به ولی زمان یکی دیگر از اصول ولایت مداری است ؛ یعنی  مردم نباید جلوتر و یا عقب تر از ولی زمان خود حرکت کنند .

سعیدی خاطر نشان کرد : بسیجیان باید یک حرکت متوازن داشته باشند ؛ آن ها باید به خاطر حفظ آرمان تغییر تاکتیک داده که این نیاز به پیروی از مقامات بالاتر دارد .

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت : در بسیج یک خط و مشی وجود دارد که همه جا نباید از آن استفاده کرد ،بلکه برای آن باید چهار چوب هایی تعیین شود تا در مواقع حساس دچار انحراف نشوند .

خواص نباید نظرشان را بر ولی الله تحمیل کنند

وی آخرین اصل از اصول ولایت مداری را عدم تحمیل نظریه بر رهبری برشمرد و افزود : شهروندان ، مامومین ، پایوران ، فرمانداران و خواص نباید نظرشان را بر ولی الله تحمیل کنند .

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان اظهار داشت : ما با یک شجره طیبه ای رو به رو هستیم که دارای سلسله مراتبی است و این مراتب زیر نظر خداست ،هرکه از این سلسله مراتب خارج شود منحرف شده است .

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.