×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

“سیرجان خبر” به تازگی یک دستگاه خودروی بی ام دبلیو i8 وارد کشور شده که گفته می شود که از نظر فن آوری تولید از پیشرفته ترین خودروهای جهان است.

در حالی گفته می شود این خودرو در ایران سه میلیارد تومان قیمت خورده که قیمت جهانی آن ۱۳۰ هزار یورو است و با توجه به افزایش ۲۰ درصدی قیمت تک فروشی، قیمت خرید آن در خارج از کشور حدود ۶۰۰ میلیون تومان است.

با این حال به گفته یک کارشناس واردات خودرو، با توجه به تک بودن این خودرو در بازار ایران قیمت گذاری آن از فرمول خاصی تبعیت نکرده و فروشنده می تواند به قیمت های مختلف آن را عرضه کند که در این مورد، سه میلیارد تومان عنوان شده است.

این کارشناس واردات خودرو افزود: خودروی بی ام و i8 به دلیل عدم ثبت سفارش واردات از سوی نماینده این شرکت در ایران، دارای مجوز واردات نبوده و با استفاده از مجوز جانبازی وارد کشور شده است.

البته هزینه واردات این خودرو به دلیل هیبریدی بودن آن کمتر از دیگر خودروها بوده، زیرا تعرفه واردات خودروهای هیبریدی تنها چهار درصد است.

مصرف سوخت بی ام و i8 معادل ۲٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو دارای موتور بنزینی با توان ۲۳۱ اسب بخار و یک موتور الکتریکی با توان ۱۳۰ اسب بخار است که در مجموع هر دو موتور تولید گشتاوری معادل ۵۷۰ نیوتن متر دارند و در زمان ۴٫۴ ثانیه سرعت خودرو را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسانند.

حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است که در حالت الکتریکی حداکثر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.