×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
دارایی پولدارترین آدم‌های دنیا چقدر است؟

“سیرجان خبر”  ۷۶/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ دلار.این، رقم دارایی‌های پولدارترین انسان روی زمین است. حدود ۲۳۰ هزار میلیارد تومان. مجله «فوربس» امسال هم مثل هرسال، لیست دارایی ثروتمندترین آدم‌های روی کره زمین را منتشر کرده که در این لیست، نام یک زن هم به چشم می‌خورد. ۱۰ انسان پولدار جهان از نظر فوربس، این‌ها هستند.

۱-بیل گیتس: ویلیام هنری گیتس سوم نفر اول شرکت مایکرو سافت، هرسال اگر رتبه اول این لیست نباشد، قطعا دوم هست. بیل گیتس همراه با پل آلن در سال ۱۹۷۵ شرکت مایکروسافت را راه‌اندازی کردند تا اینکه این شرکت توانست به ثروت و شهرت امروزی برسد.

 بیل ۵۹ ساله از سال ۱۹۹۴ در رده نخست فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت و تا ۱۵ سال جایگاهش را به هیچ کس نداد تا اینکه «کارلوس اسلیم حلو»، بازرگان مکزیکی، در سال ۲۰۱۰ دارایی اش را به رخ بیل گیتس کشید و جای او را گرفت. بیل گیتس سه سال بعد، این جایگاه را پس گرفت. حالا آقای مایکروسافت با ۷۶ میلیارد دلار دارایی در جایگاه نخست قرار گرفته است و علاوه بر پول در آوردن همراه همسرش «ملیندا گیتس»، به فعالیت‌های خیرخواهانه ادامه می‌دهد.

۲-کارلوس اسلیم 

بازرگان۷۴ ساله مکزیکی را شاید کمتر کسی بشناسد. اما او کسی است که بعد از ۱۵ سال به امپراطوری بیل گیتس در صدر جدول پولدارها پایان داد.

 این تاجر لبنانی تبار، مالک شرکت های «آمریکا موویل»، «تلمکس» و «تاسل» است. کارلوس اسلیم امسال یک میلیارد دلاری ضرر کرد و ثروتش به ۷۳ میلیارد دلار رسید. او با ۳ میلیارد دلار اختلاف از بیل گیتس جامانده و در جایگاه دوم قرار گرفته است.

۳-آمانسیو اورتگا

پیرمرد خوش‌پوش اسپانیایی، مالک و موسس فروشگاه های زارا (ZARA) است. شرکت «ایندیتکس» از فعالان عرصه مد و لباس هم یکی از دارایی های آقای اورتگا است.

 علاوه بر این حدود ۱۰۰ برند و  همچنین مغازه‌های خرده‌فروشی زیادی به اسم این تاجر ۷۸ ساله اسپانیایی و فعال عرصه مد است. آقای اورتگا با ۶۶/۵ میلیارد دلار دارایی، سومین ثروتمند جهان به حساب می‌آید.

۴-وارن بافت

سرمایه گذار و تاجر خوش اخلاق آمریکایی، مدیرعامل شرکت «برکشایر هاتاوی» است. آقای بافت انقدر پول دارد که ۳۰ میلیارد دلارش را به بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس اهدا کرده است.

 این کار بی سابقه،  هم از وی چهره خوبی ساخت و هم ارزش این بنیاد را به گفته بعضی دوبرابر کرد. می گویند آقای بافت اهل ولخرجی نیست و مقتصد زندگی می کند. دارایی او در سال ۲۰۱۴ حدود ۵۸/۵ میلیارد دلار تخمین زده شد تا او در جایگاه چهارم قرار بگیرد.

۵-لاری الیسون

بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت « اوراکل» پنجمین پولدار این لیست و پولدارترین یهودی جهان است. آقای الیسون که استعداد عجیب و غریبی در ریاضی داشت، بعدها برای پروژه ای که اسمش را «اوراکل» گذاشت پایش به سازمان سیا باز شد. حالا اوراکل قدرتمندترین شرکت نرم افزاری در حوزه پایگاه داده است.

 الیسون علاقه زیادی به جمع‌کردن ملک و املاک دارد. این ویژگی سبب شده برخی بگویند: «برخی تمبر جمع می کنند و الیسون املاک». نکته جالب در مورد الیسون این است که در سال ۲۰۰۳ با خانم «ملانی کرفت» نویسنده رمان‌های عاشقانه ازدواج کرد و «استیو جابز» فقید، عکاس رسمی این مراسم بود. حالا الیسون ۷۰ ساله ۴۸ میلیارد دلار سرمایه دارد.

۶و۷-چارلز و دیوید کخ

«فرد کخ» پدر برادران کخ وقتی فوت کرد، ثروت هنگفتی از جمله سرمایه شرکت نفت کخ را برای پسرانش به‌جا گذاشت. آنها هم پولهایشان را داخل صنعت کردند و روز به روز ثروتمندتر شدند. برادران کخ حالا به همراه هم «صنایع کخ» را رهبری می کنند.

 چارلز از دیوید ۴ سال بزرگتر است و هردو برای شکست خوردن اوباما در رقایت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری در امریکا،حسابی پول خرج کردند. در فهرست فوربس، چارلز و دیوید کخ هرکدام با داشتن ۴۰ میلیارد دلار دارایی به ترتیب در جایگاه ششم و هفتم قرار دارند.

۸-شلدون ادلسون

یهودی دیگر این لیست، صاحب املاک، هتل، رستوران و کازینوهای زیادی در لاس وگاس است. این پولدار یهودی هر ساله پول زیادی در جیب سازمان‌های یهودی در نقاط مختلف جهان می ریزد.

شلدون از حامیان مالی رژیم صهیونیستی است و سال گذشته در سخنانی، خواستار حمله اتمی به ایران شد. دارایی های او ۳۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است و در جایگاه هشتم لیست قرار دارد.

۹-کریستی والتون

تنها زن این فهرست، تمام دارایی اش را مدیون همسرش جان والتون است. جان والتون در سال ۲۰۰۵ سوار بر هواپیمای شخصی اش بود که ناگهان سقوط کرد تا خانم والتون به جای او مالک دارایی های والتون‌ها شود.

 این خانواده ثروتمندترین خانواده جهان هستند و همگی در عرصه تجارت فعالیت می کنند. خانم والتون، مالک فروشگاه های زنجیره ای «وال مارت»، با ۳۶/۷ میلیارد دلار دارایی در جایگاه نهم این فهرست قرار دارد.

۱۰-برنارد آرنو

یکی دیگر از فعالان عرصه مد در این فهرست قرار دارد. آرنو مالک شرکت هایی نظیر «کریستین دیور»، «لوئیس وینتور» و «بولگاری» است.

 این کمپانی ها همگی تولید کننده کالاهای لوکس هستند. حتی تقلبی این کالاها در جهان طرفداران زیادی دارند و کسانی که توانایی خرید این اجناس را ندارند به کالاهای تقلبی با همین نام رو می‌آورند. آقای آرنو ۶۵ ساله با حدود ۲۹ میلیارد دلار دارایی در جایگاه دهم این فهرست قرار دارد.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.