×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
داستان پر ماجرای دریافت شهریه های غیرقانونی در مدارس دولتی سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر”، هر ساله با فرارسیدن زمان ثبت نام مدارس زمزمه هایی به گوش می رسد که برخی از مدارس دولتی هنگام ثبت نام مبلغی را بعنوان شهریه از دانش آموزان درخواست می کنند و با این کار قانون را بطور آشکار نقض می کنند، با توجه به قانون، مدارس دولتی حق دریافت شهریه در قبال ثبت نام دانش آموزان را ندارند.

برخی از مدارس معروف و قدیمی سیرجان از جمله چند دبیرستان و هنرستان معروف، هنگام ثبت نام از دانش آموزان شهریه های قابل توجهی را درخواست می کنند که با توجه به قانون، آنها با این کار نظام آموزشی و قانون را نقض می کنند و باعث نارضایتی مردم نیز شده اند.

یکی از اولیا که برای ثبت نام فرزند خود به یکی از دبیرستان های قدیمی سیرجان مراجعه کرده بود به خبرنگار ما گفت: مگر در تلویزیون و رسانه ها نمی گویند نباید مدارس دولتی شهریه بگیرند؟ بنده چند دقیقه قبل برای ثبت نام فرزندم به این دبیرستان مراجعه کردم و  مسئول مربوطه به من گفت: در قبال ثبت نام فرزندتان در این مدرسه باید مبلغ ۲۵۰ هزار تومان شهریه پرداخت کنید در غیر این صورت از ثبت نام فرزندتان معذوریم.

مسئول بررسی و رسیدگی به شکایات مردمی اداره آموزش و پرورش سیرجان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: با توجه به مصوبه آموزش وپرورش، مدارس دولتی به جز مبلغ ۵ هزار تومان بیمه دانش آموز، حق دریافت هیچ وجهی در قبال ثبت نام را ندارند.

غلامعباس افضلی گفت: فقط مدارسی نظیر: نمونه دولتی ،تیز هوشان،شاهد و مدارسی که بصورت هیئت امنائی اداره می شوند، می توانند با تعیین مبلغی شهریه، آن هم در قبال کیفیت آموشی بالاتر از ثبت نام کنندگان دریافت کنند و دیگر مدارس حق دریافت مبلغی غیر از بیمه را ندارند.

افضلی پور ادامه داد: مدارس ابتدایی نیز می توانند مبلغی را بعنوان پول بیمه و کتاب هنگام ثبت نام از اولیا دریافت کنند و تنها برای این موارد از سوی آموزش و پروش به آنها مجوز داده شده است، مدارس متوسطه دوره اول و دوم و هنرستان ها نیز تنها مجاز به دریافت پول بیمه می باشند، رشته تربیت بدنی به علت هزینه سالن ورزشی، استخر و سایر هزینه های این رشته می تواند مبلغی برای این منظور از دانش آموز دریافت کنند.

وی در پایان از همه شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مدارس با شماره تلفن ۳۲۲۴۱۰۲ تماس گیرند، تا مطابق قانون با متخلفین برخورد شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.