×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
دولت مطالبات ملت ایران را از آمریکا درخواست کند

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سیرجان اظهار داشت: دولت در مقابل ادعاهای مسئولان آمریکا برای دریافت خسارت از ایران، مطالبات ملت ایران را از آمریکا درخواست کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها که مرتب به اموال و حقوق ملت ایران دست‌درازی می‌کنند و امروزه نظام اسلامی را متهم به پرداخت خسارت به خاطر شکایت بازماندگان حادثه بیروت پس از ۳۴ سال می‌کنند، باید دولت نیز خسارت‌های جنگ تحمیلی را از آمریکا مطالبه کند.

حسینی خاطرنشان کرد: دولت همچنین خسارت ناشی از سقوط هواپیمای مسافربری که جمع زیادی مردم توسط آمریکا به شهادت رسید، خسارت ترور دانشمندان هسته‌ای، خسارت ترور شخصیت‌های کشوری و خسارت کشته شدن حاجیان در منا را مطالبه کند و شکایت خود را از زبان ملت ایران به دادگاه‌های بین‌المللی اعلام دارد و به دنبال حقوق ملت ایران باشد.

وی با اشاره به سالروز تجاوز آمریکایی‌ها و حمله به طبس با نیت کودتا و سقوط نظام اسلامی در اردیبهشت سال ۵۹ گفت: مگر مسئولان خودخواه آمریکا نادیده گرفتن حقوق ملت‌های جهان و ملت ایران را نمی‌دانند که هر روز به بهانه‌ای ایران را متهم می‌کنند.

امام جمعه سیرجان تاکید کرد: همه ملت ایران می‌دانند که آمریکا مورد اعتماد نیست و امروزه هم این بهانه خسارت را ناشی از کینه و دشمنی این رژیم با اسلام، نظام اسلامی و ملت ایران می‌دانیم و هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: امروزه سرمایه نظام اسلامی جوانانی برومند و با ایمان هستند که دشمن به دنبال تضعیف و گرفتن این سرمایه‌ها از ملت ایران است و همان طور که رهبری اعلام فرمودند، جوانان افسران جنگ نرم در مقابل هجمه‌های مختلف دشمنان هستند.

حسینی تاکید کرد: آمریکا می‌خواهد، جوانان ما از تحرک، انگیزه و امید، کارآیی و درایت، شجاعت و ایمان، جسم و روح سالم برخوردار نباشند و به حرکات دشمن و فریب آنان خوش‌بین باشند که باید به این دشمنان و آمریکا گفت، این امید همانند خواب و خیالی است که شما دارید.

وی عنوان کرد: امروزه جوانان ما دارای روحیه شجاعت، امید و تقوا هستند که با خودسازی و تجهیز شدن به سلاح ایمان و آمادگی در همه زمینه‌ها برای مقابله با آمریکا هم به اصلاح خویش می‌پردازند و هم دیگران را تشویق به خوبی، راه راست و هدایت می‌کنند.

خطیب جمعه سیرجان با تبریک میلاد امام علی (ع) و با اشاره به مراسم اعتکاف در ایام‌البیض تصریح کرد: این ایام فرصت خوبی برای کسب مدارج تقوا و حضور بی ‌انتها در محضر خداوند است و استقبال جوانان و حضور در سراسر کشور بسیار مطلوب است.

حسینی ادامه داد: در شهرستان سیرجان بیش از ۲ هزار نفر در مراسم اعتکاف حضور دارند که گویای مقابله با همه توطئه‌های آمریکا برعلیه ملت ایران است و سردمداران زر، زور و ظلم و ستم هرگز قادر ‌به درک این قدرت معنوی نیستند و در خیال‌پردازی خود می‌مانند و هر روز به فکر توطئه و بهانه‌ای هستند.

امام جمعه سیرجان در خطبه اول به مبحث نماز پرداخت و ابراز داشت: نماز عامل رسیدن به قلب مطمئن، عامل بازدارنده منکرات و ثمره تقوا و رستگاری است که باید در اجرای آن و اقامه صحیح تلاش و از قدرت نماز استفاده کرد.

حسینی سالروز وفات حضرت زینب (س) را تسلیت گفت و افزود: صبر و استقامت در برابر مشکلات و تسلیم امر خدا بودن، انجام وظیفه و پیام‌رسان واقعی انقلاب کربلا و رسوا کردن بنی‌امیه همه این‌ها درس‌هایی است، که آن حضرت به ما دادند تا بتوانیم مقابله با مستکبران کنیم و رمز پیروزی ما باشند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شوراهای اسلامی و با تقدیر از برنامه‌های آنان در عمران و آبادانی شهر و مناطق متذکر شد: لازم است، کارهای عمرانی در کنار امور و اجرای برنامه‌های فرهنگی بیشتر شود و امروزه فرصت خدمت از دست نرود.

امام جمعه سیرجان در پایان به تذکر لسانی نهی از منکر تأکید کرد و افزود: مبارزه با بی‌بندوباری‌ها و حفظ ارزش‌های اسلامی در گرو توجه همگانی و تذکر لسانی همگان در مقابله با منکرات است و اگر عده ای قلیل خواسته یا ناخواسته رعایت منکرات را نمی‌کنند، وقتی همگان تذکر دهند، قطعا به خود می‌آیند و جامعه اصلاح می‌شود.

حسینی از مسئولان خواست برای کاهش تصادفات در سطح محورها چاره‌اندیشی کنند و هر از چند گاهی شاهد اخبار ناگوار صحنه تصادفات نباشیم که این تلفات خسارت‌های جبران‌ناپذیری دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.