×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
راه‌اندازی مزرعه پرورش خاویار در سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” علیرضا رزم‌حسینی در جلسه شورای شیلات استان در محل استانداری کرمان، اظهار کرد: اجرای طرح توسعه‌ای شیلات کرمان می‌تواند به ایجاد شغل برای حداقل ۸۰۰ نفر کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان در حوزه پرورش انواع آبزیان، موقوفات استانداری کرمان در شهرستان سیرجان برای راه‌اندازی مزرعه پرورش خاویار اختصاص می‌یابد.

رزم‌حسینی بیان کرد: با توجه به میزان آب  مناسبی که در حوزه ۳۰ چاه آب استان وجود دارد، می‌توان به پرورش  ماهی در این خطه پرداخت.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه با این روش، از آب استفاده حداکثری شده و برای مردم نیز گوشت سالم و مفید تولید می‌شود، افزود: باید با برنامه‌ریزی در حوزه شیلات و با کمک همه بخش‌هایی که در پرورش آبزیان دخیل هستند، این مسئله مهم را هدف‌گذاری کرد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه سرانه مصرف ماهی در بین مردم کرمان بسیار پایین است، گفت: تولید ماهی و فعال کردن حوزه شیلات در استانی کویری نظیر کرمان،کاری بزرگ و ماندگار است.

استاندار کرمان، تصریح کرد: در حال حاضر شورای شیلات استان با حضور دستگاه‌های مرتبط با شیلات راه اندازی شده و باید هر سه ماه یک بار جلسات آن برگزار شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه نباید از ظرفیت حضور ائمه جمعه و فرمانداران غافل بود، افزود: برنامه زمان‌بندی به شکل چاه به چاه تعریف شده و شورای شیلات در شهرستان‌های استان نیز تشکیل می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.