×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

“سیرجان خبر” سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران عصر شنبه برای نظارت و مشورت به فرماندهان میدانی عراق وارد «تکریت» شد.تکریت مرکز استان صلاح‌الدین در شمال استان بغداد (پایتخت عراق) از دو روز گذشته شاهد آغاز عملیات گسترده ارتش و نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) برای آزادسازی این شهر از دست گروه داعش است.

طبق این گزارش، سردار سلیمانی در بدو ورود به شهر تکریت مورد استقبال گرم فرماندهان ارتش و نیروهای مقاومت و رزمندگان قرار گرفت.

 

همچنین شیخ خزعلی فرمانده گردان «اهل حق‎» (عصائب اهل الحق) نیز در این عملیات شرکت دارد و سردار سلیمانی را همراهی می‌کند.

سردار قاسم سلیمانی تاکنون در عملیات آزادسازی بسیاری از شهرها و مناطق مهم عراق از جمله «جرف النصر» (جرف الصخر سابق) شرکت کرده است.

 شهر تکریت زادگاه صدام دیکتاتور معدوم عراق، یکی از مقرهای اصلی گروه‌های بعثی-داعشی است. نیروهای ارتش عراق به کمک نیروهای الحشد الشعبی از روز گذشته از سه محور شهر تکریت را محاصره کرده‌اند و گفته شده در دو روز گذشته پیشروی‌های چشمگیری کرده‌اند.

طبق گفته این منابع،برای آغاز عملیات در شهر تکریت نزدیک به ۲۷ هزار نفر از نیروهای ارتش عراق و نیروهای مقاومت مردمی موسوم به الحشد الشعبی شرکت می‌کنند.

 

از سوی دیگر نیروهای موسوم به «ائتلاف ضد داعش» که متشکل از آمریکا و متحدان غربی و عربی آن است در عملیات آزادسازی شهر تکریت شرکت ندارند.

المستقبل: سلیمانی از سامراء عملیات تکریت را هدایت می‌کند

از طرفی دیگر، روزنامه المستقبل لبنان به نقل از منابع خود نوشت: عملیات نظامی جاری در تکریت را اتاق عملیاتی نظامی از سامراء هدایت می‌کند. ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس ایران و هادی العامری فرمانده نیروهای «بدر» و «قیس الخزعلی» فرمانده عصائب اهل الحق و ابومهدی فرمانده گردان‌های حزب‌الله عراق این اتاق عملیات را رهبری می‌کنند.

المستقبل افزود که هم‌اکنون شهر تکریت در محاصره نیروهای عراقی و نیروهای حامی آن قرار دارد و طبق گفته منابع اطلاعاتی طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده این نیروها وارد تکریت و دیگر شهرها خواهند شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.