×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
سرزمین نمک در دل کویر کرمان

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی “سرجان خبر”، کفه نمکی سیرجان بعنوان یکی از قطب های گردشگری استان چند سالی است که جای خود را در بین مردم باز کرده است تماشای این کویر نمکی هر بیننده ای را متحیر عظمت خداوند می کند.
کفه نمکی سیرجان یکی از جاذبه های متحیر کننده استان کرمان است که در طول سالیان دراز توانسته نظر گردشگران را به سوی خود جلب کند مکانی که مردم سیرجان در شب های مهتابی به آنجا رفته و عظمت آسمان پر ستاره خداوند را در یک نگاه حس خواهند کرد.


بارش باران در سال گذشته و امسال در این منطقه منظره ای شگفت ایجاد کرده است که اوج زیبایی را می توان در منطقه گردشگری کفه نمک سیرجان نظاره گر بود. این منطقه در ۲۷ کیلومتری سیرجان به سمت استان فارس با وسعت بیش از ۳۵ هزار کیلومتر قرار دارد که امروزه بعنوان قطب گردشگری سیرجان تبدیل شده است.
این منطقه گردشگری در سال های اخیر مورد توجه سرمایه گذاران در راستای احداث مجموعه گردشگری قرار گرفت و در اولین اقدام فاز نخست این مجموعه با امکانات حداکثری ساخته شد اما به یکباره عملیات توسعه این مجموعه متوقف و پس از گذشت چند سال از این موضوع هنوز این مکان در تب بی توجهی مسئولان می سوزد.


به گفته بخشدار وقت آن زمان این مجموعه گردشگری با  بودجه ۷۰۰ میلیون ریالی توسط تعاونی همیار دهیاری‌های سیرجان اجرا شد که در مرحله نخست ۷۰۰ میلیون ریال برای اجرای آن اختصاص یافت.
در مرحله نخست، باغ نمکی به وسعت یک هکتار، پارک کودک، ایستگاه نجوم، چایخانه سنتی، طرح پرواز با پاراگرایدر و پارکینگ ۵۰۰۰ مترمربعی به همراه بوفه‌های اغذیه و بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی و محلی احداث شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.