×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024
سکوت معنادار سازمان ملل در قبال کشتار مردم یمن

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در جمع نمازگزاران جمعه، اظهار داشت: اگر عملکرد و توطئه‌های آمریکا را در گذشته و حال بررسی کنیم باید گفت، مردم ایران به تعهدات آمریکا هیچ اعتمادی ندارند.

وی ادامه داد: ایجاد مشکلات برای ملت ما در هشت سال جنگ تحمیلی، حمله به طبس، اعمال تحریم‌های ظالمانه برای ملت ایران، وجود ۱۷ هزار شهید ترور، کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای، همکاری در کشتار مردم مظلوم یمن، واگذاری مباحث مذاکرات به مجالس آمریکا و حرف از کاهش تحریم‌ها نه رفع تحریم‌ها به صورت یک‌جا از جمله مواردی است که امروز ملت بزرگ و مقتدر ایران را به آمریکا بدبین کرده و مردم اعتمادی به حرف‌ها و تعهدات آنها ندارند.

امام جمعه سیرجان گفت: دل بستن به رفع تحریم‌ها نادرست است و اقتصاد مقاومتی می‌تواند ملت را نجات دهد و امروز بازی سیاسی سرکشی و بازرسی از تأسیسات هسته‌ای به نوعی دسترسی به مراکز نظامی ما است و مجریان باید راه همه توطئه‌ها و جاسوسی‌ها را ببندند و طرف حساب ما در مذاکرات هسته‌ای هم کشورهای پنج به علاوه یک هستند، اما امروز آمریکا همچنان تعهدات مذاکرات را نادیده می‌گیرد و به قوانین هم پایبند نیست.

حسینی با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) و همچنین ۲۹ فروردین روز ارتش، افزود: تفاوت بین ارتش زمان طاغوت که وابسته و دارای مستشاران آمریکایی و نداشتن امکانات بود تا ارتش امروز ما زیاد است که مستقل، مردمی، ولایی و مقتدر و با پیشرفت است.

وی یادآور شد: رونمایی از پنج دستاورد جدید نظامی در هفته گذشته از شاخصه‌های قدرت ارتش اسلام در منطقه است؛ امروز آمریکا و همه متجاوزان به حریم انسانیت نمی‌خواهند این قدرت وجود داشته باشد، لذا هر توطئه‌ای هم با این قدرت شکست خورده و خواهد خورد و امروز تشکیل گروه‌های تروریستی و کمک به آنها به علت شکست آمریکا در اعمال سیاست‌ها و اسلام‌هراسی است.

خطیب جمعه سیرجان، وحدت و اتحاد را رمز اقتدار همیشگی و باعث پیروزی بر همه توطئه‌ها عنوان کرد و گفت: اظهارات برخی آقایان به نقل از همسر امام خمینی (ره) به صلاح جامعه نیست و همبستگی را خدشه‌دار کرده و به نوعی دشمن را در یأس از وحدت ملت ایران امیدوار می‌کند پس بیایید به وحدت بیشتر توجه کنیم و حواس‌مان باشد امروز نیاز به همبستگی و یکی شدن نیاز بیشتری است.

حسینی با محکومیت کشتار و جنایت را در یمن توسط آل‌سعود و با حمایت آمریکا، بیان کرد: طی ۲۰ روز گذشته سعودی‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مسلمانان در یمن کشتند و زیر ساخت‌های این کشور را از بین بردند، اما سازمان ملل فقط ارسال سلاح را به یمنی‌ها ممنوع کرد و حرفی از محکومیت کشتار مردم بی‌دفاع نزد و ساکت ماند پس قوانین و رسالت این سازمان کجا است.

وی تأکید کرد: امروز می‌گوییم عربستان در باتلاقی فرو رفته که مجبور است به راه حل سیاسی متوسل شود و شکست‌خورده بر می‌گردد، زیرا انصارالله یمن از پشتوانه مردمی و سلاح کافی برخوردار است و سعودی‌ها در مقابله با مردم یمن شکست‌شان قطعی است.

امام جمعه سیرجان با تبریک آغاز ماه رجب از مردم خواست چنانچه روزه قضا دارند در ماه رجب بهترین فرصت است تا ادای تکلیف کنند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.