×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
شهید احمدی همیشه می گفت دعا کنید تا من شهید شوم

به گزارش سرویس حماسه و دفاع “سیرجان خبر”، شهید مصطفی احمدی روشن متولد سال ۱۳۵۸ش در روستای سنگستان استان همدان ایران بود.

وی دوران کودکی خود را در خانواده‌ای فقیر در این روستا گذراند در حالی که علاقه زیادی به تحصیل داشت. خانواده وی در محله‌ای واقع در پشت امامزاده یحیی همدان به نام محوطه آقاجانی بیگ و در خانه‌ی اجاره‌ای قدیمی‌ای با امکاناتی اندک زندگی می کردند.

  • پدر وی راننده مینی‌بوس بود و در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران سال‌های بسیاری را به مبارزه با دشمن بعثی پرداخته بود.

    شهید احمدی شخصی ولایتمدار و از شاگردان آیت الله خوشوقت استاد اخلاق تهران بوده است.

    از شهید احمدی روشن یک فرزند به نام “علی” به یادگار مانده است.

    mostafa ahmadi roshan

  • -تحصیلات

    شهید روشن دوران راهنمایی را با رتبه عالی از مدرسه خیام همدان فارغ التحصیل شد و به دبیرستان ابن سینا رفت. پس از آن نیز در آزمون سراسری سال ۷۷ شرکت کرد و وارد دانشگاه صنعت شریف تهران شد و سپس در سال ۸۱ از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

    وی دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی شریف و از نخبگان این دانشگاه به شمار می رفته است. وی از بسیجیان فعال بود و در دوران دانشجویی به عنوان معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شریف فعالیت می نمود.

  • -سابقه علمی

    شهید احمدی روشن با سنی پایین حدود ۳۲ سال دارای مقالات متعدد علمی۱ در رشته پلیمر بوده است.

    این شهید که به عنوان استاد دانشگاه نیز فعالیت می کرد دارای چندین مقاله ISI به زبان های انگلیسی و فارسی بوده است.

    وی در سال ۱۳۸۰ش و در دوران تحصیل خود در این دانشگاه در پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جدا سازی گازها که برای اولین بار در کشور انجام می‌شد همکاری داشته است.

  • -سوابق کاری

    شهید احمدی روشن عضو هیئت مدیره یکی از شرکت های تامین کالای نیروگاه هسته ای نطنز اصفهان بود که در زمینه تهیه و خرید تجهیزات هسته ای فعالیت داشت.

    این شهید بزرگوار در هنگام شهادت معاون بازرگانی سایت نطنز بوده است. معاون بازرگانی سایت نطنز شخصی شوخ و باصفا و در عین حال در مدیریت جدی و قاطع بوده است.

  • -ویژگی شهید

    به گفته دوستان وی، شهید احمدی روشن فردی ولایتمدار، اخلاق مدار و شوخ طبع بود، شهادت آرزوی شهید احمدی روشن بود، او از شهادت نمی ترسید و امروز به آرزویش رسید.

    شهید احمدی همیشه می گفت دعا کنید تا من شهید شوم و اگر شهید شدید دست من را هم بگیرید.

    شهید احمدی دارای روحیه بسیجی و جهادی بود. او فردی خاص بود و دشمنان خوب فهمیدند که چه کسی را ترور کنند. وی اهل نماز اول وقت بود. ایشان دارای پشتکار بالا، پرتوان، پرتلاش، پرانرژی و توانمند در عرصه اجرایی و علمی بود. او در خط ولایت و سرسپرده بود، همیشه می گفت دعا کنید مثل ابراهیم مالک اشتر نشوم و مختار را تنها نگذارم. شهید احمدی در راهپیمایی عظیم ۹ دی حضور داشت و یک ولایتمدار به معنای واقعی بود، او شیفته رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

    mostafa ahmadi roshan 3

  • آژانس بین المللی انرژی اتمی

    بنا بر گزارشات رسیده بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از شهادت دکتر احمدی روشن با وی دیدار داشته‌اند. شهیدان مسعود علی محمدی ، مجید شهریاری ، داریوش رضایی نژاد و شهید احمدی روشن همگی در لیست افراد تحریم شده از جانب شورای امنیت قرار داشتند. انتشار اسامی این دانشمندان از سوی این منابع ، یک هدیه امنیتی و اطلاعاتی به دستگاه‌های اطلاعاتی تروریست کشورهای مستکبر به حساب می‌آید. وجود نام شهید احمدی روشن در لیست شورای امنیت و دیدار اخیر وی با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی گمانه‌ زنی‌ها درباره رابطه اسامی موجود در لیست با ترورها را افزایش داده است.

  • -جزئیات ترور

    صبح چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ / ۱۱ ژانویه ۲۰۱۲ در دومین سالگرد ترور شهید علی محمدی ساعت ۸:۲۰ صبح انفجار یک خودروی پژو ۴۰۵ توسط تیم تروریستی سیا و موساد باعث به شهادت رسیدن ایشان شد.

    این انفجار در خیابان شهید داوود گل نبی در مسیر تردد روزانه شهید احمدی روشن اتفاق افتاده است. شدت انفجار به حدی بود که باعث شکسته شدن شیشه برخی منازل اطراف شد.

    یک دستگاه موتورسیکلت با دو سوار مقابل دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی بمب دست سازی را به در سمت راست جلوی اتومبیل حامل شهید احمدی روشن چسبانده و بعد از طی مسافتی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر این بمب عمل کرده و باعث انفجار خودرو می شود.

    دبیر شورای تأمین استان تهران  گفت بمب‌های استفاده شده برای به شهادت رساندن مهندس احمدی روشن از نوع بمب‌هایی بوده است که قبلاً نیز در ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شده‌اند.

    teror ahmadi roshan khodro ahmadi roshan

  • -حضور رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در منزل شهید

    رهبر معظم انقلاب، در شب ۲۹ دی ۱۳۹۰ در منزل شهیدان نخبه مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی نژاد حضور یافتند و این شهیدان را مایه افتخار کشور دانستند. رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: ارزش وجودی این شهدا از دو بعد قابل توجه است: جنبه اول ، فعالیتهای علمی و تحقیقی و تسلط آنان به کارهای مهم و حساس است که نشان از استعداد برتر و نخبگی آنان دارد و جنبه دوم ، ابعاد الهی و معنوی این جوانان است که همین عامل زمینه را برای شهادت آنان آماده می‌کند.

    حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای شهادت این جوانان را ، در راه خدا و زمینه‌ ساز پیشرفت اسلام دانستند و تأکید کردند: با پیروزی انقلاب اسلامی از تهمت‌های بزرگی که دشمنان علیه این انقلاب مطرح می‌کردند این بود که راه علم در این کشور بسته شد ، اما جوانان کشور با مجاهدت و تصرف عرصه‌های علمی و به میدان آوردن حرف نو و ظرفیت‌های بالای خود ، این تهمت دشمن را باطل کردند.

    رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه تلاش دشمنان برای ترور جوانان نخبه‌ی کشور ، نشان‌دهنده‌ی عظمت کاری است که آنان انجام می‌دهند ، خاطر نشان کردند: امروز پیشرفت جمهوری اسلامی مایه دلگرمی ملت‌های مسلمان و جوانان کشورهای اسلامی است.

    mostafa ahmadi roshan2

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.