×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی سیرجان اجرا می‌شود

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام ابوالفضل کارگر از آغاز دومین دوره طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه صنعتی سیرجان خبر داد و اظهار داشت: این طرح از هشت تا ۱۶ شهریور ماه جاری برای اساتید ادامه دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی سیرجان، ارزیابی دوره نخست این طرح را مثبت عنوان کرد و بیان داشت: طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه صنعتی سیرجان سال قبل حائز رتبه نخست در استان و هفتم در کشور شد.

کارگر با اشاره به شرکت بیش از ۳۰ نفر از اعضای هیئت علمی در این طرح تصریح کرد: این دوره با رویکرد معرفت و دانش‌افزایی با موضوع «اصول تعلیم و تربیت اسلامی» و «معرفت‌شناسی اسلامی» با حضور اساتید مطرح و متخصص برگزار می‌شود.

وی استقبال بسیار خوب اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه از طرح ضیافت اندیشه را نتیجه نیازسنجی متناسب و زحمات مسئولان فرهنگی و پژوهشی این حوزه دانست و ادامه داد: گواهی شرکت در دوره که به صورت فشرده و در مدت یک هفته است، برای ارتقای اعضای علمی در پایان دوره به آنها اعطا می‌شود.

کارگر خاطرنشان کرد: باید با افزایش اعتبارات و برنامه‌ریزی مدون، این حوزه را منسجم‌تر پیگیری کرد.

وی افزود: به علت تقارن ماه مبارک رمضان با تابستان، زمان برگزاری طرح ضیافت اندیشه به شهریورماه موکول شد تا زمینه حضور اساتید دانشگاه صنعتی سیرجان از سراسر کشور فراهم شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی سیرجان نشست‌های هم‌اندیشی و کارگاه‌های تخصصی با موضوع جریان‌شناسی معاصر، سبک زندگی اسلامی، نقد سریال‌های ماهواره‌ای، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، مسابقه کتابخوانی و پرسش و پاسخ اعتقادی را از برنامه‌های جانبی این دوره مطرح کرد.

کارگر در تشریح سایر برنامه‌ها از برگزاری مسابقه تفسیر قرآن از کتاب «دقایقی با قرآن» و اهدای جوایز نفیس به نفرات برتر خبر داد و گفت: زیارت بقعه مبارکه امامزاده علی (ع)، اجرای مسابقات ورزشی در رشته‌های والیبال و فوتبال و نیز اردوی خانوادگی یک‌ روزه از دیگر برنامه‌ها هستند.

وی بیان داشت: اساتید دانشگاه‌ها برای ارتقای مرتبه علمی خود علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، موظف به کسب امتیازات فرهنگی و اجتماعی نیز هستند که طرح ضیافت اندیشه اساتید با پشتوانه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این طرح با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای ارتقای معرفت دینی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شده و امیدواریم در آینده با جدّیت بیشتری پیگیری شود و روند رو به رشد آن در سال‌های آینده حفظ شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.