×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
لزوم استفاده از گوی و گردونه در نشست‌های بعدی رئیس‌جمهور

به گزارش :سیرجان خبر” به نقل ازدانا نوشت: روز شنبه نشست خبری رئیس جمهور با خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد.

نشست خبری روز شنبه حجت الاسلام حسن روحانی چهارمین نشست وی در طول بیش از یک سال تصدی پست ریاست جمهوری بود و به گفته خود رئیس جمهور با احتساب برنامه های تلویزیونی و همچنین نشست‌هایی که در جریان سفرهای استانی برگزار شده تا کنون چیزی حدود۱۴-۱۵ نشست توسط رئیس جمهور ترتیب داده شده است.

اما در نشست روز روز شنبه همچون نشست های قبلی بازهم بسیاری از خبرنگاران که به این نشست دعوت شده بودند نتواسنتد سوال خود را مطرح کنند.

آن طوری که پیش از برگزاری نشست اعلام شده بود، خبرنگاران متقاضی پرسش از رئیس جمهور باید در رایانه هایی که در ورودی سالن نشست تعبیه شده بود، برای پرسش از رئیس جمهور ثبت نام می‌کردند تا به صورت الکترونیکی و تصادفی خبرنگاران برای پرسش از روحانی انتخاب شوند.

البته نکته جالب در این بین این بود که زمان ثبت نام برای طرح سوال از رئیس جمهور، خبرنگاران باید سوالی را هم که قصد پرسش آن را داشتند اعلام می کردند که این موضوع هم یکی از مسائل جالب توجه این نشست بود. چراکه وقتی خبرنگار سوالش را از قبل مطرح کند پرسش او ممکن است جذابیت اولیه را از دست دهد و همچنین ممکن است با در اختیار قرار دادن سوال پیش از برنامه به پرسش شونده پاسخی که مورد انتظار است حاصل نشود و یا اینکه کلا پرسش شونده نخواهد به آن سوال پاسخ دهد.

به هرصورت با وجود اعلام مسئولان روابط عمومی مبنی بر ثبت نام الکترونیکی شواهد و قرائن و اتفاقات رخ داده در نشست رئیس جمهور حکایت از این داشت که پرسش کنندگان به صورت الکترونیکی انتخاب نشده بودند. در تصدیق نکته فوق همین بس ، زمانی که رئیس جمهور نشست خبری را ترک کرد تعداد زیادی از خبرنگاران به نشانه اعتراض برای عدم طرح سوالشان به یکی از مسئولان دولتی مراجعه کردند که این مسئول هم به صراحت در اظهاراتش اعلام کرد که خبرنگاران سوال کننده به طور الکترونیکی انتخاب نشده بودند.

البته نگارنده معتقد است برای حل این مشکل و در صورتی که مسئولان مربوطه واقعا بخواهند خبرنگاران متقاضی سوال به طور تصادفی انتخاب شوند راه حلی های متعددی وجود دارد.

یکی از روش ها می‌تواند این باشد که همچون مراسم قرعه کشی در بانک ها، از گوی و گردونه در نشست رئیس جمهور استفاده شود و نام هر رسانه روی یک گوی نوشته شود و به طور تصادفی خبرنگاران متقاضی سوال نامشان مطرح شود و تنها در این صورت است که دیگر هیچ کس اعتراضی به روند انتخاب سوال کنندگان نخواهد داشت.

در نشست روز شنبه تنها تعداد محدودی از خبرنگاران توانستند پرسششان را مطرح کنند و سایر خبرنگاران که در انتظار شنیدن نامشان برای طرح سوال تا اخرین لحظه در نشست بودند، تنها سهمشان از نشست روز گذشته همچون سایر هموطنانی بود که از پای تلویزیون و به صورت مستقیم این نشست را می‌دیدند.

قطعا اگر مسئولان روابط عمومی به خبرنگاران از قبل اعلام می‌کردند که قرار نیست پرسششان مطرح شود و شاید تنها باید برای با شکوه‌تر برگزار شدن نشست رئیس جمهور در سالن حضور داشته باشند، خیلی‌ها ترجیح می دادند که به رسالت مطبوعاتیشان از پشت میزهای تحریریه و به کمک پخش مستقیم تلویزیونی عمل کنند و چندین ساعت وقتشان را برای تحویل وسایل و عبور از گیت های مختلف بازرسی نهاد ریاست جمهوری نمی‌گذاشتند.

در پایان بار دیگر تاکید می‌شود که بهتر است برای دوری از هرگونه شائبه در نشست های بعدی ساز و کاری اتخاذ شود تا خبرنگاران و اصحاب رسانه با رضایت بیشتر نشست رئیس جمهور را ترک کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.