×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

“سیرجان خبر” بنا بر اطلاعات کسب شده، وام ۲۵ میلیونی ایران خودرو همراه با مالیات وام است، که این مالیات جدای از مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که روی هر خودرو گرفته می‌شود.

البته مالیات بر ارزش افزوده برای تسهیلات مساله جدیدی نیست و لیزینگ‌ها سال‌هاست با این مساله درگیر هستند و از مشتریان خود یکبار مالیات بر ارزش افزوده خودرو (کالا) و یکبار مالیات بر ارزش افزوده تسهیلات (خدمات) دریافت می‌کنند.

اما بین تسهیلاتی که لیزینگ‌ها در اختیار خریداران قرار می‌دهند با تسهیلات بانکی یک تفاوت مطرح است و آن معافیت مالیاتی بانک‌ها و موسسات مالی مجاز و مشتریان آنهاست. بنابراین تسهیلات ۲۵ میلیونی خودرو هم که از طریق بانک‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد نیز باید معاف از مالیات باشد.

خودروسازان تنها مجاز به دریافت ۹ درصد مالیات ارزش افزوده خودرو هستند و هر مالیات اضافه‌ای برای دریافت تسهیلات، غیرقانونی است.

ایران خودرو در حالی از خریداران خود دوبار مالیات می‌گیرد که رقیبش سایپا، تنها مالیات مجاز ۹ درصد ارزش افزوده را از مشتریان خود می‌گیرد. یک نمونه فاکتور خودروسازی سایپا برای خودرو تیبا۲ با استفاده از وام ۸۰ درصدی خودرو را مشاهده کنید:

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.