×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
مصاحبه با بانوی نمونه کارآفرین سیرجانی

به گزارش “سیرجان خبر” به بهانه ولادت با سعادت حضت زهرا(س) و روز زن بر آن شدیم تا یکی از کارافرینان نمونه شهرستان را معرفی کنیم.

ابتدا خودتان را برای مخاطبان ما معرفی کنید؟

با عرض سلام و خسته نباشید، همچنین ولادت باسعادت زهرای مرضیه برشما و همه بانوان زحمتکش تبریک عرض می کنم، بنده سمیه بلوردی هستم ساکن شهرسیرجان در بلورد به دنیا آمدم دارای مدرک دیپلم که به حرفه خیاطی علاقه زیادی داشتم اما با وجود مشکلات زیادی که پیش رو قرار داشت مقاومت کردم و الان قریب دوسال است به صورت حرفه ای کارگاهی را راه اندازی کرده ام.

از حرفه خودتان بیشتر برایمان بگویید؟

حرفه خیاطی یک شغل پردرآمد اما مشکل است، اساس کار خیاطی مهارت ودقت است که باعث ضعیف شدن وآسیب جدی به چشم میشود اما ازنظر مالی حرفه درآمد زایی است، مهارت من درحرفه خیاطی پرده دوزی است که باید علاوه بردقت ومهارت ظرافت نیز بکار برد زیرا ناد یک خانه پرده است که می تواند خانه را زیبا کند.

چطورشدکه به خیاطی حرفه ای روی آوردید؟

مشکل مالی که امروزه خانواده ها را دچار آن کرده ازمهم ترین عوامل روی آوردن به کار بود که شغل خیاطی از عمومی ترین مشاغل خانم ها است ومن هم همین حرفه را انتخاب کردم.

چند نفر در کارگاه شما مشغول کار هستند؟

خدا را شکر درآمد این کار نسبتا خوب است، اما اگر میتوانستیم شعبه دیگری در سطح شهر ایجاد کنیم بسیار خوب بود، درحال حاضر سه نفر بصورت مستقیم و چند نفر دیگر هم بصورت غیر مستقیم مشغول کارهستند که امیدواریم درآینده بتوانیم کارمان را توسعه دهیم و افراد بیشتری مشغول کار شوند.

به عنوان آخرین سخن به مسئولین وبانوان چه توصیه ایی دارید؟

از مسئولین شهرستان سیرجان تشکر می کنم و تقاضا دارم مثل گذشته کمک کنند تا بتوانیم شعبه های متعدد در سطح شهر وحومه سیرجان را اندازی کنیم و اما بانوان کار کردن برای زنان عیب نیست بلکه افتخار است که میتوانند به کشور وشهر خود خدمت کنند کار عین عبادت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.