×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
مصوبه هسته ای مجلس، پشتوانه مذاکره کنندگان

“سیرجان خبر”: اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب طرح حمایت از دستاوردهای و حقوق هسته ای ایران را کارشناسان اقدامی اصولی و هوشمندانه در حمایت از فعالیت های تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان می دانند.

در روزهای پایانی زمانبندی اعلام شده مذاکرات هسته ای تصویب کلیات طرح الزام دولت بر حفظ و صیانت از حقوق و دستاوردهای هسته ای آن هم با رای قاطع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی آثار مثبت و ارزشمندی را برای کشور عزیز ایران اسلامی خواهد داشت که سعی می شود در این نوشتار به برخی از نقاط مثبت و برجسته آن اشاره شود.

برجسته ترین تاثیر مثبت تصویب این طرح حمایت قوی و قاطع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از تیم مذاکره کننده هسته ای خواهد بود که این امر باعث می گردد در صحنه بین الملل و مذاکرات ۱+۵  قدرت چانه زنی نظام جمهوری اسلامی را بالا برده و این پیام صریح و روشن را بار دیگر به غرب می دهد که ملت ایران و نمایندگان آن ها توافقی را می پذیرند که در آن همه حقوق ملت ایران خاصه عزت آن ها حفظ شود.

اثر دیگر تصویب این طرح اینگونه خواهد بود،در صورتی که غرب و خاصه آمریکا دست از زیاده خواهی خود برندارد نمایندگان ملت شریف و عزیز ایران اسلامی در مجلس شورای اسلامی تصمیماتی قاطع و در خور رفتار طرف مقابل اتخاذ خواهند نمود.

از نکات ارزشمند و مثبت دیگر آن می توان بر رعایت مطلوب خطوط قرمز نظام در بحث هسته ای اشاره کرد که این خطوط توسط رهبر عظیم الشأن انقلاب ترسیم گردیده و بارها بر این خط قرمزها تاکید شده است.

مطابق بندهای طرح تصویب شده آن باعث می گردد خطوط قرمز از قبیل صیانت و حفاظت از دستاوردهای ارزشمند هسته ای که ضرورت کشور است،لغو کامل تحریم ها،ادامه فعالیت تحقیق و توسعه هسته ای و عدم اجازه در خصوص بازدید از مراکز نظامی با جدیت و حساسیت بالاتری در کانون توجه نمایندگان ملت شریف ایران اسلامی در مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و در هر کجا که دشمن بد عهد و کینه توز قصد عبور از این خطوط قرمز و نادیده گرفتن عزت ملت شریف ایران اسلامی را داشت با پاسخ کوبنده و دندان شکن ملت عزیز ایران اسلامی و نمایندگان آن ها در مجلس شورای اسلامی مواجه گردد.

یادداشت/محمد حسین شاهمرادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.