×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
هاشمی ۶۳: در ملاقات ها برخی تایید می خواستند، به خاطر پرهیز از دخالت در انتخابات از دادن تأیید خودداری کردم/ هاشمی ۹۴: دخالت آشکار انتخابات با حمله تند به شورای نگهبان

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از دانا،جملات بی‌سابقه روز گذشته و حمله هاشمی رفسنجانی به شورای نگهبان واکنش‌های بسیار زیادی را در بین سیاسیون و مردم به دنبال داشت و سؤالات زیادی را در اذهان ایجاد کرد که هاشمی به چه علت به اجرای قانون توسط شورای نگهبان انتقاد می‌کند و علت دخالت وی در تأیید نشدن صلاحیت سید حسن خمینی چیست؟

صحبت‌های اخیر هاشمی درباره نظارت شورای نگهبان بار دیگر نشان‌دهنده تغییر ۱۸۰ درجه‌ای مواضع وی نسبت به دهه ۶۰ است به صورتی که وی در چند روز مانده به برگزاری انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۶۳ در کتاب خاطرات خود می‌نویسد: “در دفترم چند ملاقات داشتم. نمایندگان، برای حل مشکلات مربوط به انتخابات، مراجعه می‌کردند. بعضی‌ها، تأیید می‌خواستند که به خاطر پرهیز از دخالت در انتخابات از دادن تأیید خودداری کردم. درمجموع انتخابات آزاد است. داوطلب‌های زیادی دارد و مبارزات انتخاباتی شدید است.”

623304

حالا هاشمی رفسنجانی در بهمن‌ماه سال ۹۴ به عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی واکنش نشان می‌دهد و در حملات بی‌سابقه‌ای شورای نگهبان را که نظارت استصوابی در انتخابات دارد مورد خطاب قرار می‌دهد و درروند اجرای قانون توسط این نهاد انقلابی دخالت می‌کند و این جملات را نثار شورای نگهبان می‌کند؛ که شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟

انتهای پیام/م

 

  • ر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.