×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
پایان عملیات متجاوزانه به سرکردگی عربستان علیه یمن رسما اعلام شد

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از فارس، کشورهای ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای، پایان عملیات خود در یمن و آتش‌بس در این کشور را اعلام کردند.

ائتلاف متجاوز در ادامه این بیانیه اعلام کرد که «مرحله بازگرداندن امید به یمنی‌ها» به منظور انجام عملیات سیاسی طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از نیمه‌شب سه‌شنبه هفته جاری آغاز می‌شود.

پایان حملات ائتلاف متجاوز علیه یمن پس از ۲۷ روز تجاوز متوالی و کشته و زخمی شدن هزاران شهروند بی‌گناه یمنی اعلام شد.

«تمیم الشامی» از مسئولان وزارت بهداشت یمن گفت: از آغاز تجاوزات سعودی تاکنون حدود ۳ هزار نفر از مردم یمن کشته و زخمی شدند. الشامی گفت: از این میان ۱۵۰ کودک یمنی به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر، منابع وابسته به ارتش یمن تعداد تلفات تجاوزات هوایی عربستان به یمن را حدود سه هزار کشته و پنج هزار زخمی اعلام کردند.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز تجاوزات سعودی علیه یمن تاکنون، ۹۴۴ نفر کشته و ۳۴۸۷ نفر زخمی شده‌اند.

پیش از اعلام این بیانیه، وزارت دفاع عربستان سعودی برای فراهم ساختن زمینه جهت توقف تجاوزات هوایی به یمن و اعلام آتش‌بس تاکید کرد که تجاوزات جنگنده‌های سعودی منجر به از بین رفتن همه تهدیداتی شده است که در مرز دو کشور وجود داشت.

وزارت دفاع عربستان سعودی همچنین مدعی شد که موشک های بالستیک که در اختیار حوثی‌ها در یمن قرار داشته است، منهدم شد.

فرماندهی ائتلاف متجاوز علیه یمن به سرکردگی عربستان سعودی برای مشروعیت بخشیدن به تجاوزات خود که به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم بی‌گناه شده است، اعلام کرد که این تجاوزات برای پاسخ به درخواست عبدربه منصور هادی رئیس‎جمهور مستعفی یمن صورت گرفته است.

«احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف متجاوزان به یمن نیز دقایقی پس از اعلام رسمی پایان حملات به یمن با حضور در نشستی مطبوعاتی به تشریح چندین باره اهداف عملیات موسوم به «طوفان قاطع» پرداخت.

وی با ادعای موفقیت آمیز بودن عملیات طوفان قاطع، اعلام کرد: عملیات ما در تحقق اهدافش دقیق بوده و تعداد حملات هوایی ما علیه یمن به ۲۴۱۵ رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.