×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024
پروژه ای که تریبون مسئولین شده است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی“سیرجان خبر” قصه پر درد بیمارستان سیرجان داستانی آنقدر قدیمی و تکراری است که کمتر کسی حاضر می‌شود درباره آن مطلبی بنویسد یا از آن سخن بگوید، نبود امکانات درمانی و مراجعه به شهرهای همجوار برای شهروندان سیرجانی امر عادی شده است که به خاطر همین موضوع نیز درمورد آن کم گفته می‌شود و اقدام عملی هم در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

پروژه ساخت بیمارستان ۲۱۴ تختخوابی شهرستان سیرجان در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار در دست احداث است که زیربنای آن به ۱۷۵۰۰ مترمربع می رسد.

این بیمارستان دارای چهار بخش تخصصی شامل داخلی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان و جراحی است که در بخش جراحی ۱۰ اتاق در نظر گفته شده است، سایر فضاهای مورد نیاز از جمله اورژانس، درمانگاه، کلینیک فوق تخصصی و بخش‌های دیالیز، گوارش و همچنین چشم در این بیمارستان راه‌اندازی خواهند شد.

بیمارستان ۲۱۴ تخت خوابی شهرستان سیرجان تاکنون قریب به ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به گفته معاون وزیر راه و شهر سازی برای این بیمارستان پنج طبقه مبلغ پنج میلیارد تومان اختصاص یافته است که هنوز سی میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است.

مشارکت گل گهر در تکمیل بیمارستان

فرماندار شهرستان سیرجان در آبان ماه سال گذشته از مشارکت گل گهر در ساخت این بیمارستان خبر داد و گفت: با پیگیری بنده و نماینده مردم سیرجان در مجلس جلسه ای در وزارت بهداشت با حضور معاونین وزیر تشکیل شد،در این جلسه مقرر شد که شرکت های اقماری گل گهر سیرجان برای تکمیل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی سیرجان بیست میلیارد کمک کنند.

منصور مکی آبادی افزود: در همین رابطه شرکت های مثل گهر زمین و برخی از شرکت های دیگر مبالغی برای کمک به ساخت بیمارستان متعهد شدند که اگر شرکت های صنعتی و معدنی شهرستان سیرجان به کمک دولت نیایند، بیمارستان سیرجان ساخته نخواهد شد.

معاون وزیر راه و شهر سازی: بیمارستان در سال ۹۴ تکمیل می شود

محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهر سازی نیز اواخر سال گذشته در حاشیه بازدید از پروژه احداث بیمارستان ۲۱۴ تختی سیرجان گفت: چنانچه اعتبار مورد نیاز تأمین شود، می توانیم این بیمارستان را در سال۹۴ تکمیل کنیم.

وی از افزایش بخش‌های مختلف بیمارستانی سیرجان و افزایش تخت‌های آی‌سی‌یو از ۱۲ تختخواب به ۲۰ تختخواب خبر داد و افزود: با توجه به وجود دانشکده پزشکی در بیمارستان سیرجان، این مجموعه به یک بیمارستان آموزشی تبدیل می‌شود و امیدواریم تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار ‌گیرد.

سهم خواهی دانشگاه آزاد از بیمارستان سیرجان

اما ماه گذشته بود که مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه احداث بیمارستان سیرجان بازدید کردند این بازدیدهای مکرر مسئولین و نمایندگان مجلس از بیمارستان ۲۱۴ تختخوابی سیرجان که جنبه سیاسی آن بیشتر خودنمایی می کند،دستاورد چندانی نداشته و به تریبون مسئولین تبدیل شده است که هر ماه حاشیه های جدیدی برای احداث این بیمارستان بوجود می آید.

اما اینبار پس از حرف و حدیث های پشت پرده این بیمارستان دانشگاه آزاد مدعی تکمیل آن شده است دکتر جعفر قلی خانی رئیس واحد سیرجان از پیشنهاد این دانشگاه مبنی بر در اختیار گذاشتن بیمارستان ۲۱۴ تختخوابی در حال ساخت سیرجان به این واحد دانشگاهی خبر داده است.

وی گفته است که بیمارستان خوب باید رسیدگی، هماهنگی و پزشک خوب داشته باشد و اگر این بیمارستان در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان قرار گیرد، سعی می‌کنیم بهترین امکانات را فراهم کنیم تا موجب رضایتمندی مردم سیرجان شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.