×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
چرا سهمیه بنزین خرداد ۹۴ واریز نشده است؟

به گزارش  “سیرجان خبر”به به نقل از دانا، طبق زمان مقرر شده، واریز سهمیه بنزین خودروها، روز پایانی هر ماه به کارت های سوخت واریز می شود و البته این روال در طول چندین ماهی که این قانون اجرا می شود، رعایت شده است. اما با توجه به اینکه ۲ روز از آغاز ماه جدید ـ خرداد ماه ـ می گذرد، هنوز از شارژ کارت های سوخت خودروهای شخصی و موتور سیکلت ها خبری نیست.

این اتفاق برای آحاد جامعه خبر مهمی به شمار می آید و حتی نگرانی هایی را برای آنان ایجاد کرده است؛ چرا که از یک سو از ابتدای اسفندماه سال گذشته میزان سهمیه سوخت خودروها تغییرات محسوسی داشت؛ به طوری که سهمیه خودروهای بنزین سوز آموزشگاه های رانندگی از ۳۰۰ لیتر در ماه به ۶۰ لیتر، سهمیه بنزین خودروهای دوگانه سوز آموزشگاه های رانندگی از ۲۰۰ لیتر در ماه به ۶۰ لیتر، سهمیه بنزین یارانه ای تاکسی های خطی بین شهری بنزین سوز از ۹۰۰ لیتر در ماه به ۷۵۰ لیتر، سهمیه بنزین یارانه ای تاکسی های خطی بین شهری دوگانه سوز از ۶۰۰ لیتر در ماه به ۵۰۰ لیتر کاهش یافت. البته پس از اعمال این تغییرات، هنوز تغییری در میزان سهمیه های بنزین یارانه ای خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها را شاهد نبوده ایم.

اما از طرف دیگر در سه ماه گذشته، دولت حذف یارانه دهک های بالای درآمدی را در دستور کار خود قرار داده است و حتی یارانه تعدادی از افراد را هم قطع کرده است. اما نگرانی ازآنجاست که دولت در حالی اقدام به حذف یارانه ها کرده است که قبل از آن هیچ اطلاع رسانی نسبت به این اقدام و تصمیم، به مردم نداشته اند و حتی بعد از اقدام نیز صحبت های ضد و نقیضی از مسئولان مربوطه راجع به این موضوع شنیده اند. به نحوی که یک مسئول خبر قطع یارانه ها را تکذیب کرد و مسئولی دیگر از جدی بودن دولت در اجرای این قانون سخن گفته است.

در حال حاضر هم که این قانون اجرایی می شود، هنوز هیچ یک از مسئولان توضیحی راجع به اجرای این قانون برای مردم نداده و سازو کار و نحوه شناسایی و حذف افراد برای مردم تشریح نشده است و گویا قرار هم نیست تشریح شود.

در هر صورت، عدم شفاف سازی ها و اطلاع رسانی های مسئولین دولت یازدهم در حذف یارانه، باعث ایجاد این نگرانی در بین مردم شده است این بار اقدامی اینچنینی در یارانه سوخت اتفاق بیفتد  و به صورت ناگهانی با حذف سهمیه سوخت خود یا کاهش آن مواجه شوند. چرا که حدود سه سال است یارانه ۶۰ لیتری سوخت به خودروهای شخصی واریز شده است و حذف یا کاهش ناگهانی آن مخصوصاً برای قشر متوسط و آسیب پذیر که روی این قلم یارانه ای حساب باز کرده اند، سخت و مشکل زا خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.