×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
کمیته امداد سیرجان ۶ هزار خانوار تحت حمایت دارد/ جشن نیکوکاری امسال برگزار می شود

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” به بهانه ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام (ره) و ایام جشن نیکوکاری گفتگویی داریم با حسن خضری مقدم ریاست محترم کمیته امداد شهرستان سیرجان که مورد توجه خوانندگان عزیز واقع گردد.

جناب آقای خضری مقدم از آنجا که به پایان سال ۱۳۹۴ نزدیک می شویم مهمترین اقدامات کمیته امداد را در این سال بفرمایید؟

کمیته امداد سیرجان هم اکنون۶۰۲۴ خانوار تحت حمایت دارد که بالغ بر ۱۱۶۱۹ نفر می باشند نیمی از خانوارهای تحت حمایت ما را خانواده ایتام تشکیل می دهند و اقدامات خیلی خوبی در بحث فقر زدایی انجام شده است خصوصا درباره توانمند سازی واشتغال مددجویان قدم های خیلی خوبی برداشته شد،بعنوان نمونه اگر بخواهم عرض کنم طرح های اشتغال برای ۱۳۸ نفر از مددجویان تحت حمایت با پرداخت بالغ بر ۱۸۱/۷۴۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال وام اشتغال می باشد البته آموزشهای فنی وحرفه ای هم داشتیم که۹۱۸ نفر آموزش دیده اند ۲۲۳ نفر مهارت آموزی – ۳۹ نفر کارآفرینی – ۴۵نفر حرفه آموزی – پایدار سازی طرح ها۶۱۱ نفر.

ما در سال جاری توانستیم کارگاه آموزش تراش سنگ های قیمتی را در کمیته امداد راه اندازی نماییم که مددجویان با مشاغل جدید آشنا شوند همچنین امسال بالغ بر ۴۱۵ مورد وام کارگشایی قرض الحسنه بالغ بر ۵/۱۹۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال پرداخت نمودیم که برای رفع مشکلات درمانی،تحصیلی،تعمیر مسکن نیازمندان و کمک جهیزیه بوده است.

درخصوص سیاست ها و برنامه های جدید کمیته امداد توضیحاتی بفرمایید؟

هم اکنون در مقایسه با سالهای اولیه تاسیس کمیته امداد تحولات و تغییرات زیادی بوجود آمده هم اکنون سیاست توانمند سازی مددجویان مطرح می باشد و بحث اشتغال و پیشرفت فرهنگی خانواده ها ، دغدغه و سرمایه گذاری اصلی این نهاد حمایتی، معطوف به توانمندسازی خانواده های زیر پوشش است.

رویکرد فرهنگی کمیته امداد در کشور حرکتی هدفمند و نظام مند است و امروز تاثیرگذاری کارها و فعالیت های متنوع فرهنگی این نهاد مقدس در شهرستان های مختلف به ویژه مناطق محروم و غیربرخوردار کشور بسیار مشهود است.

رسالت فرهنگی کمیته امداد توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و پیاده کردن آنها برای ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی میان جامعه هدف است و از طرف دیگر بحث شبکه های نیکوکاری مطرح شده که کار را به نحوی به مردم واگذار کنیم که مراکز نیکوکاری محلات حلقه اتصال امداد به جامعه هدف می باشد.

مراکز نیکوکاری بایست فقرای محلات را به متمکنین آن محل پیوند داده و کمک های خیرین را به دست نیازمندان واقعی برسانند ما هم اکنون در سیرجان سه مرکز نیکوکاری در سه محله دائر نموده ایم شامل مرکز نیکوکاری مسجد قدس – ام البنین و امام رضا(ع) است امید است این مراکز بتوانند فعالیت خوبی در محلات داشته باشند.

مهمترین برنامه کمیته امداد در اسفند ماه چیست؟

در اسفند ماه همزمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری در شهرستان سیرجان برگزار می شود شعار امسال جشن نیکوکاری «بهار همدلی ، شکوه مهربانی » می باشد که این جشن به مدت سه روز ۱۲اسفند در پایگاه های مدارس سیرجان ۱۳اسفند در پایگاه های امداد سطح شهر و روز ۱۴ اسفند پایگاه های نماز جمعه می باشد جشن نیکوکاری، تجلی عشق و اکرام و روز پروانگی و پروانه شدن است و عاطفه مردم فهیم سیرجان در این جشن ستودنی می باشد.

 گزارشی از جشن نیکوکاری سال گذشته ارائه نمایید؟

به حمدالله در سال گذشته شاهد حضور باشکوه مردم در جشن نیکوکاری بودیم وشهرستان سیرجان در میان کل شهرستانهای استان کرمان رشد بهتری داشته است که بازهم نتیجه مهر و محبت مردم خیر و نیکوکار سیرجان بوده است.

ما در سال گذشته موفق شدیم بالغ بر ۳۵۶/۹۰۹/۰۰۰ ریال بصورت غیر نقدی کالا و ۲/۲۴۶/۶۲۹/۲۵۰  ریال وجوه نقدی جمع آوری نماییم که به دست ایتام و نیازمندان در شب عید رسید امسال هم امیدواریم مردم خیر سیرجان همت نمایند و شاهد رشد بیشتری در این مقوله باشیم انشالله.

چه برنامه هایی در خصوص جشن نیکوکاری انجام داده اید؟

ما تا کنون بالغ بر ۳۰ هزار قلک در مدارس توزیع کرده ایم تحت عنوان احسان دانش آموزی که انشالله کمک های دانش آموزان عزیز را جمع کنیم همچنین ۵۰هزار پاکت جمع آوری کمک هم توزیع کرده ایم همچنین تدابیری اتخاذ شده امسال ۸ پایگاه جمع آوری کمک در سطح شهرستان داشته باشیم که همشهریان عزیز می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خویش را تحویل این پایگاه ها نمایند.

امسال در جشن نیکوکاری چه طرح های جدیدی در دست اقدام دارید؟

امسال برای اولین بار می خواهیم زنگ جشن نیکوکاری را در کمیته امداد به صدا در آوریم و در یک حرکت نمادین تعدادی دانش آموز ساعاتی در کمیته امداد حضور و ضمن بازدید از واحدهای امداد با خدمات و کارهای امداد آشنا می شوند.

در آستانه سال جدید توقع شما از مدیران و اغنیاء شهرستان چیست ؟

من بعنوان عضو کوچکی از جامعه مردم عزیز شهرستان سیرجان از همه مدیران و اغنیاء می خواهم کمیته امداد را در بحث مبارزه با فقر و فقر زدایی یاری کنند ریشه کنی فقر از عهده یک یا چند سازمان بر نمی آید این مردم خیر و نیکوکار هستند که می توانند سهم بسیار بزرگی در این قضیه داشته باشند اصولا کمیته امداد یک نهاد مردمی است و بدون حمایت و پشتیبانی مردم راه به جایی نخواهد برد .

درپایان اگرصحبتی دارید بفرمایید؟

من در پایان لازم می دانم از همه مردم خیر و نیکوکار سیرجان دعوت کنم در این اسفند ماه و نزدیک شدن به شب عید  هر یک از شهروندان که تمکن مالی دارند در کنار تهیه لباس شب عید فرزندانشان به این فکر بیفتند که در همسایگی آنها کودک یتیمی چشم انتظار دستان سخاوتمند آنان است بیایید با تحویل کمکهای نقدی و غیر نقدی خود به پایگاه های کمیته امداد مستقر در سطح شهرستان در این امر خیر سهیم شوید ، بیایید عید را به خانه نیازمندان ببریم،ضمنا از همه عزیزان در بخش رسانه های محلی سیرجان تقدیر و تشکر می کنم که ما را در این کار بزرگ یاری رساندند.

 گفت و گو: علی اسلامی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.