×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
جلوگیری از تصرفات با ثبت الکترونیک اراضی ملی/عباس ملکی به عنوان رئیس جدید اداره ثبت سیرجان معرفی شد

به گزارش“سیرجان خبر” رضا طالبی‌زاده در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره ثبت اسناد شهرستان سیرجان، با اشاره به اینکه بیش از ۹۸ درصد اطلاعات املاک و اراضی شهری در سطح استان کرمان وارد سیستم کاداستر شده است، اظهارکرد: اما متاسفانه در بحث اراضی متعلق به دولت پیشرفت خوبی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در کرمان ۱۷ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۳۵۰ هکتار اراضی دولتی وجود دارد، تصریح کرد: از این میزان تنها شش میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۸۹ هکتار وارد سیستم جامع املاک و بانک کاداستر شده که رقم بسیار کمی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، سازمان ثبت مکلف شده تا پایان سال ۹۴ کلیه اراضی متعلق به دولت را وارد سیستم کاداستر کند.

طالبی‌زاده خاطرنشان کرد: دستیابی به این مهم مستلزم همکاری ادارات مرتبط با حوزه زمین و مسکن به ویژه اداره منابع طبیعی و امور اراضی و بنیاد مسکن در بحث اراضی روستایی است.

وی گفت: ادارات مذکور می‌توانند با تهیه نقشه‌هایutm که با سیستم کاداستر همخوانی داشته باشند و تحویل آن به ادارات ثبت، نسبت به سنددار کردن اراضی دولتی اقدام کنند تا از این طریق جلو تصرف زمین توسط اشخاص سودجو گرفته شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه نزدیک به ۴۰ درصد از پرونده‌های  محاکم قضایی، مرتبط با دعاوی ملکی است، تصریح کرد: اگر تا پایان برنامه پنجم توسعه طرح سنددار کردن اراضی دولتی محقق شود، ورودی بیشتر پرونده‌ها به محاکم قضایی که بیشتر در موضوع زمین و مسکن است، کاهش می‌یابد.

طالبی‌زاده با اشاره به اینکه تا هفته آینده تمامی خدمات در واحد سطح شرکت‌های ثبت اسناد به شکل الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: در این شرایط افراد بدون مراجعه به شرکت‌ها، از طریق اینترنت و ارسال مدارک، می‌توانند نسبت به سطح شرکت و یا خدمات مرتبط دیگر اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به بحث اسناد روستایی و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، گفت: این قانون از اوایل امسال جایگزین مواد ۱۴۰ و ۱۳۳ قانون برنامه سوم و چهارم توسعه اقتصادی شده است.

طالبی‌زاده با تاکید بر اینکه تا کنون بر اساس مواد قانونی ۱۴۰ و ۱۳۳ قانون برنامه سوم و چهارم  توسعه اقتصادی ۹۷ هزار و ۳۵۷ سند روستایی صادر شده است، بیان‌کرد: امسال نیز در ۹ ماهه گذشته در موضوع قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ۱۳۴۵ سند روستایی در سطح استان صادر شده است.

وی خاظرنشان‌کرد: بنیاد مسکن وظیفه دارد تهیه نقشه‌های روستایی بر مبنای نقشه utm و تحویل به ادارات در راستای تسهیل و صدور اسناد روستائیان اقدام کند.

در این مراسم عباس ملکی به عنوان رئیس جدید اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان معرفی و از خدمات وهب نعمتی رئیس پیشین این اداره تقدیر شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.