×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

indexیالیطبدادستان سیرجان گفت: بیش از ۴۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان از زمین‌خواران بازپس‌ گیری شد.

به گزارش «سیرجان خبر»مهدی بخشی اظهار داشت: در سه ماه گذشته بیش از ۴۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان سیرجان که توسط سودجویان و زمین‌خواران در مناطق روستایی و حاشیه شهر به تصرف درآمده و حصارکشی یا ساختمان‌سازی شده بود پس از حکم قضایی تخریب و بازپس‌گیری شد.

وی افزود: از این میزان زمین تصرفی ۳۴ هکتار مربوط به منابع طبیعی و بیش از شش هکتار از اراضی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده است.

دادستان سیرجان گفت: در عملیات امروز ماموران یگان حفاظت محیط زیست سیرجان دو هکتار از این اراضی که حصارکشی شده بود در منطقه خوش آب و هوای ده‌سراج در بخش پاریز از چنگال زمین‌خواران خارج شد و با همکاری نیروی انتظامی حصارها تخریب و افراد تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

بخشی با بیان اینکه امسال ۳۰ فقره پرونده در دستگاه قضایی سیرجان برای این موضوع تشکیل شده است، افزود: تصرف اراضی ملی و طبیعی منجر به تعقیب کیفری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ضمن مجازات قانونی برای اینگونه افراد ماشین‌آلات و مصالح ساختمانی آنان مصادره می‌شود و با اعمال قانون، حکم صریح قضایی و اقدام به‌ موقع ماموران اجرایی این روند رو به کاهش است و سودجویان که پس از تصرف قصد فروش زمین‌ها را به افراد ناآگاه در روستاها دارند، شناسایی می‌شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.